Koppla in led lysrör dali?
Koppla in led lysrör dali?
Hur kopplar jag in det här lysröret om jag inte har nåt behov av dimning tex?
Googlade hos tillverkaren , gav inget
Googlade hos tillverkaren , gav inget
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Re: Koppla in led lysrör dali?
Eftersom den inte har DALI (eller stöd för att dimmra) så hade jag provat att koppla styrd fas på 3 (eftersom den är brun) och därefter 1 och sedan 2 för att se vilken den hoppar igång på.
Har du inte en kopplingsplint i andra änden på armaturen?
Gissar att den modellen är gjord för överkoppling.
Gissar att den modellen är gjord för överkoppling.
Kolla andra änden också så kanske du ser en dipswitch för att ställa ljusstyrkan.
Har aldrig sett armatur med överkoppling som matar armaturen på annan plint än 1. Så anslut fas till 1 samt nolla och jord, 2 och 3 oansluten.
Har aldrig sett armatur med överkoppling som matar armaturen på annan plint än 1. Så anslut fas till 1 samt nolla och jord, 2 och 3 oansluten.
Armaturen är gjord för att mata en hel rad med armaturer och har då 3-fas igenom för att lättare ansluta nästa armatur. Ofta syns det i någon ände vilken av faserna som är inkopplad till armaturen.
Ska du använda den för enfas och är osäker på vilken fas som armaturen är inkopplad till och inte orka testa så kan man ju bara bygla faserna.
Ska du använda den för enfas och är osäker på vilken fas som armaturen är inkopplad till och inte orka testa så kan man ju bara bygla faserna.
Ja, det där var inte dali.
Men det här är dali, så frågan återkommer.
Hur kopplar jag in det här om jag bara vill tända armaturen?
Men det här är dali, så frågan återkommer.
Hur kopplar jag in det här om jag bara vill tända armaturen?
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Som sagt, aldrig sett en som matas på annan plint än 1, så fas på 1 och sen nolla och jord.
Men det är bara testa..
Men det är bara testa..
Det händer inget då, antingen nåt fel eller så ska nåt in på dali + eller -
Daliarmaturer brukar lysa 100% när de får ström. Vill man inte använda dali så brukar det bara vara att inte koppla in dali. Vad sitter det för drivdon i armaturen?
- FormerMazda
Dali kan programmeras till annan funktion än 100% vid återkommande spänning eller fel på slingan. Så det kan vara ändrat till att inte tändas.
Men sannolikt inte.
Jag hade anslutit jord och nolla som vanligt, sen byglat 1, 2 och 3 och kopplat fas där.
Men sannolikt inte.
Jag hade anslutit jord och nolla som vanligt, sen byglat 1, 2 och 3 och kopplat fas där.