Intressant. Kan tillägga att den applikation jag vet att besiktningen gjordkänt Biltemas kopplingar var när en bekant reparerade sin Saab 9-5 och missförstod klämringskopplingar och kämpade, kämpade och kämpade och lyckades få ihop kopplingarna med dubbelkon på ändarna på rören Det lär ju inte ha läckt iaf
Nu har det hänt lite mera, sista delarna till bromsarna fram är klara, det var ju vissa funderingar om jag inte skulle fästa slangarna utan låta dom hänga i rören. Fästen fanns redan inplanerade och så här blev det, nu sitter slangarna stumt monterade och detta var sista delarna av skivbromskonverteringen så nu är det bara att smälla ihop kompletta framvagnen och sen montera bakvagnen och börja fixa bromsrörsfästen och fästen för handbromsvajrarna men det blir enkelt för där finns ingen platsbrist.
Då var ramen slutförseglad med ett lager Isotrol grund och ett lager Isoguard pansar, rosten kommer att få det tufft iallafall och det står på produktbladet att den används till historiskt värdefulla föremål så duger den åt Riksantikvarieämbetet, vägverket, och andra ställen som har tuffa miljöer då duger den garanterat här också.
Behövdes inte, efter blåsning med luft körde jag igenom endoskopet och konstaterade att där finns ingen rost men den ska få en dusch med hålrumsvätska iallafall.