Aciera F5 tråden
Re: Aciera F5 tråden
ISO40->ER32 chucken är bättre efter putsning men den kastar fortfarande 4 hundradelar.
Behöver köpa en ny, något förslag som finns att beställa med länk?
Det är bra om chucken är bra då den kommer att användas för nästan allt... De billiga för runt 1000-lappen, hur är de? Vad är bättre som går enkelt att beställa? Förslag mottages gärna!
Även hylsorna behöver köpas in nya...
Behöver köpa en ny, något förslag som finns att beställa med länk?
Det är bra om chucken är bra då den kommer att användas för nästan allt... De billiga för runt 1000-lappen, hur är de? Vad är bättre som går enkelt att beställa? Förslag mottages gärna!
Även hylsorna behöver köpas in nya...
- tecno
- Ort: Sparreholm, Södermanland N 59° 4.134', E 16° 49.743'
- Kontakt:
Har du mätt Konan inne i spindeln? Detta ska du kolla innan du går vidare.
Förvisso kan det vara märken i konan som man inte fångas upp med denna mätning.
Senast redigerad av säter 8 februari 2024, 13:49:37, redigerad totalt 1 gång.
Insidan på maskinkonan verkar ok. Jag har provat med en fräshållare och den mäter in mindre än en hundradel. Så ER chucken verkar vara den gemensamma nämnaren... Någon har nog bankat in chucken i maskinstycket eller dyligt i full fart?..
Regofix är väl en av de bättre ER-chuckarna.
Kolla om Wiklunds Verktyg fortfarande säljer dessa.
Inte ER men prisvärt kvalitets-set:
https://www.kleinanzeigen.de/s-anzeige/ ... 17-84-1325
Finns mycket annat fint på Kleinanzeigen och många kan tänka sig skicka till Sverige.
https://www.kleinanzeigen.de/s-anzeige/ ... 17-84-1325
Finns mycket annat fint på Kleinanzeigen och många kan tänka sig skicka till Sverige.
Där håller jag med dig.
Jag körde alltid REGO-Fix i mina maskiner.
Wiklunds verktyg säljer dessa och en kort sån med mutter som du vill ha kostar 983:-+moms och frakt.
En lite längre blir nästan 200:- billigare.
Jag körde bara med REGO-Fix egna ER-hylsor.
Tack! Jag hittar ingen med det priset i deras PDF katalog. Den borde väl heta ISO40 eller DIN 2080, eller finns det andra namn också? Du råkar inte ha artikelnummer?
Är lite förvirrad.
Är ISO40 (DIN 2080) och SK40 samma kona? Samma gänga, samma längd på dragstång etc?
Är ISO40 (DIN 2080) och SK40 samma kona? Samma gänga, samma längd på dragstång etc?