Sedan blev det en tur med L70n och hämta lite stål som jag beställt. Thor fick åka med och han tyckte det var intressant

Bygger på snö och is igen på antennerna, alltid lite jobbigt men inte så farligt denna gång.

SM2UVU bygger ihop sitt svetsbord på mitt svetsbord. Riktigt klurig design för ihopsättningen där muttrar fälls in och används för att dra ihop delarna kontra traditionella där de har långa bultar eller gängstång.

Vi kör lite tävling, ARRL 10m. SM2UVU längst bort. Förutsättningarna var för dåliga för att slå vårat egna svenska rekord dock.

Brorsan är på besök och bygger släde till skotern, klurar på hur han ska göra

Så där blir det. En polare kom dock med ett förslag på en bättre variant av upphängning.

Jag fixade ett nytt bockverktyg för att bocka lite 4mm plåt för upphängning av tvingar mm

Fyllde på badet och vi var 2st i rummet, båda glömde bort men tur nog hade brorsan ej hörselskydd på sig så han märkte det började rinna över. Jäkla bök för medlet som är i vattnet är ganska dyrt så jag fick tömma ur i dunkar och baljor tills nivån blev rätt. Sedan får jag använda det för att fylla på sedan när nivån blir låg.

Bockat lite tvinghållare

Ritat och bockat en låda åt brorsan som han ska grilla i

Bron gav upp när jag skottade (körde på den) men det var dax, bitvis var plåten lövtunn

Ska dränera om och fixa avlopp i sommar, så denna bro blir temporär

Nu ska den få lite kärlek

När Thor var liten så höll jag fram en kopp kaffe åt honom och han körde ivrigt ner tungan. Dumt nog så resulterade det i att han är rädd för koppar. Så här ligger han på behörigt avstånd

Medans matte dricker te. Dock har vi nu lyckats få han att t.o.m. dricka ur en kopp så det är hyffsat återställt till normala förutom om man har kaffe i

Tittar efter husse när han går iväg