Lång historia kort: försöker installera en turbo i en gammal bil - går inte så bra... Tänkte först ha turboutblåset orienterat rakt upp med en 90° böj över motorn bort till insuget på bilen. Men verkar inte som att jag får plats med en 90° böj eftersom att motorhuven tar i, så tänkte att jag kanske kunde vrida turbinhuset så det pekar 45° grader istället. Men det betyder att jag behöver svetsa ihop två rör så vinkeln blir 135° mellan rören. Men jag har ritat och ritat och försökt att räkna men jag får helt enkelt inte ihop delarna.
Om jag tänker rätt så behöver varje rörända vara kapad i 67.5° så att de tillsammans blir 135°.
Så jag tänkte om man kunde 3D printa en mall som jag kan trä över rörens ändar, rita ett streck efter mallen och såga efter strecket. Men eftersom att jag även suger på Fusion 360 så vet jag inte hur jag skall göra.. Det är det jag behöver hjälp med

Hur jag har tänkt mig
Såhär ser det ut nu.
Kanske kan köpa en sån här https://shop.klracing.se/sv/artiklar/51 ... svart.html, men blir det inte snyggare om röret är svetsats?