Det nya uppdaterade schemat är här:
Vet inte om jag förstår frågeställningen, men jag chansar...Mickecarlsson skrev: ↑25 juli 2023, 20:44:14 GitHub uppdaterat med senaste tillägget till schema och PCB för CÅ-833. Tror jag fått med allt nu, men är osäker på en port på RS-232. Vet inte hur porten den ska kopplas in.
Minns inte exakt detaljerna, men 6850 har över huvud taget inte nån riktig baudrategenerator inbyggd. Fritt ur minnet så kan man välja att slå av/på "dela med 16", men det är allt.
Ja, kommer ihåg detta i AoE, även ett typ universellt VDU-kort(med 6845) gjordes faktiskt som jag kikade en del på då.MiaM skrev: ↑25 juni 2023, 15:14:07 ASEA: Sidospår: En grej som jag tycker att cirka alla "bygga dator själv"-grejer missade på åttiotalet var att göra en mellanvariant där bygg-själv-datorns olika kort kunde användas som tillbehör till andra burkar. Det hade säkerligen varit enkelt att göra så att portar, videokort osv från RT-datorn hade gått att köra mot en C64, och allt detta samt även minneskort hade säkert varit lätt att anpassa för att köras som tillbehör till VIC 20. Har nåt minne av att Elektor / Allt om Elektronik hade nåt halvhjärtat försök till nåt sånt, men då var det mest bara typ "kort med en åttabitars DAC" och annat halvtråkigt.