Display på bärbar telefon
Display på bärbar telefon
Idag gav displayen på min bärbara telefon upp. Eller rättare sagt halva displayen, är nämligen bara halva siffror som dyker upp. Vad är det som kan ha knasat?
Tack på förhand
Tack på förhand
Glapp i anslutningen mot displayen är nog ett av de vanligaste felen när det blir "knas i rutan".
Prova ev. med lite milt våld för att se om du får någon förändring.
Om du öppnad den kanske det räcker med att försöka rucka lite på displayen, eller bäst av allt, lossa displayen och göra rent anslutningarna.
Prova ev. med lite milt våld för att se om du får någon förändring.
Om du öppnad den kanske det räcker med att försöka rucka lite på displayen, eller bäst av allt, lossa displayen och göra rent anslutningarna.
VARNING!
Innan du tar loss kontakten och försöker ansluta den igen. Jag har en TOPCOM Butler 3500 där displayen började ge med sig. Skruvade upp och tänkte försöka trycka till "kontakten" vilken bara är någon typ av flexikretskort. Dvs typ som en flatkabel som "tejpas" fast i ena änden.
Lossar man på någon av ändarna så är det svårt att få tillbaka den.
Jag lyckades inte i alla fall och har ingen display längre.
Innan du tar loss kontakten och försöker ansluta den igen. Jag har en TOPCOM Butler 3500 där displayen började ge med sig. Skruvade upp och tänkte försöka trycka till "kontakten" vilken bara är någon typ av flexikretskort. Dvs typ som en flatkabel som "tejpas" fast i ena änden.
Lossar man på någon av ändarna så är det svårt att få tillbaka den.
Jag lyckades inte i alla fall och har ingen display längre.