Skulle vara kul att se lite bilder på skåpbyggen för att få lite idéer hur ni som byggt skåp valt att placera allt, så har du bilder på skåpbyggen får du gärna lägga upp bilder

Mvh
Partex och schema...MiaM skrev: ↑17 april 2023, 07:07:58 Sidospår: Är det bara jag som tycker att styrskåp blir rörigare ju "snyggare" de är? Alltså dessa skåp med alla ledningar i dolda kanaler må se snygga ut, men de är ju helt omöjliga att följa funktionen. Lite på samma nivå som att sortera böcker eller skivor efter färg.![]()
Förr när det inte fanns några bra skrivare så förstår jag att man körde numrering. Men varför fortsätter man med numrering idag istället för att faktiskt namnge ledarna som man t.ex. gör i elektronikschemor?
Nu utgår jag från de skåp jag felsöker om dagarna, men ofta skulle ett namn bli bökigare än ett idnummer. Utrustning byggs om, apparater byter namn, ledare byter funktion.MiaM skrev: ↑17 april 2023, 18:01:03 Förr när det inte fanns några bra skrivare så förstår jag att man körde numrering. Men varför fortsätter man med numrering idag istället för att faktiskt namnge ledarna som man t.ex. gör i elektronikschemor?
Tänk själv ett schema på nåt elektroniskt och bara ha nummer på varje signal, och så får man bläddra för att se en förteckning över vad numren står för.
(Det är ju tyvärr iaf delvis så det fortfarande ser ut i personbilar verkar det som, även om det kanske går åt det bättre hållet)