Oavsett vilket snyggt! Jag har ledlister i allt från lådor till i trappan

Jo man skall inte löda batterier det är allmänt känt, och därför frågade jag heller inte om det.Henry skrev: ↑22 januari 2023, 16:15:35 Det är allmänt känt att man inte skall/bör löda på litiumbatterier.
BMS:en är gjord för att både lödas och punktsvetsas, löder kan man göra om man redan har ett batteri med punktsvetsade tabbar på vilket dessa inte hade och då således punktsvetsning. Hade kunnat punktat fast tabs på batterierna först och sedan löda ja men att punkta allt gick snabbare.
Jag tolkar ditt svar som "att punkta allt gick snabbare"Varför punktsvetsa på kortet
, så kan man få uppfattningen att det inte gick så fort och att du trodde att man även måste punktsvetsa på kortet.men det gick till slut
Jag tolkar ditt svar som "att punkta allt gick snabbare"
Det handlade mer om att det bara var lite pilligt och koncentrera sig mer så jag inte kortsluter spetsarna och ha rätt inställningar osv, men som sagt det gick bra ändå till slut när fått in det. Pajade tex ett kort då jag hade för hög styrka i början och en pads lödtenn smälte på mindre än 50ms, det är effekt, inte att det skulle ta mycket längre tid än lödning. Gör jag två punkter så tar det bokstavligt talat 1 sekund från start, kan sätta in på halva tiden med, 4 punkter på 2 sekunder. Det hinner jag inte löda fast den på från kallt kretskort och det sitter minst lika hårt oavsett, så jo snabbare än lödning i detta fall och således punktade jag allt. Nackdelen är förstås att om man gör något fel så blir det inte lika lätt att få loss det, så man får hålla tungan rätt i mun...så kan man få uppfattningen att det inte gick så fort och att du trodde att man även måste punktsvetsa på kortet.