Tyvärr lyckades leverantören ta bort den bilden, letar ny...
Undersöka magnet till flyg
Re: Undersöka magnet till flyg
Vad är meningen med att hacka upp boxen om ändå inte får använda den efteråt?
Re: Undersöka magnet till flyg
Om du laddarupp bilden till forumet, i stället för att länka så funkar det bättre.
Re: Undersöka magnet till flyg
Re: Undersöka magnet till flyg
Istället för om jag får flyga eller ej med en kopia så kan vi väl koncentrera oss på hur jag kommer igenom skalet utan att skada elektroniken mer än nödvändigt?
Någon annan nyfiken måste väl ha gjort något liknande någon gång och har tips?
Det är skillnad på PPL och UL i vad man får och inte får göra så det kan vi lämna utanför.
Någon annan nyfiken måste väl ha gjort något liknande någon gång och har tips?
Det är skillnad på PPL och UL i vad man får och inte får göra så det kan vi lämna utanför.
Re: Undersöka magnet till flyg
Det är alltså två ihopsnäppta hårdplast delar och via kabelutgångarna ser du att de är fyllda med något material?
Ska vi gissa att det är ABs i plasten? I så fall blir den mjuk av aceton.
Jag hade nog tagit en vass liten sidavbitare och börjat attackera ett hörn nära där man ser skarven och hoppats på att den inte förenat sig met gjutmassan allt för mycket..
Ska vi gissa att det är ABs i plasten? I så fall blir den mjuk av aceton.
Jag hade nog tagit en vass liten sidavbitare och börjat attackera ett hörn nära där man ser skarven och hoppats på att den inte förenat sig met gjutmassan allt för mycket..
Re: Undersöka magnet till flyg
Förhoppningsvis behöver du inte nödlanda om den fallerar det finns ju en till.
Du har ju dubbla tändsystem på den motorn, två tändstift per cylinder.
Re: Undersöka magnet till flyg
Sant, har dock sluppit uppleva teasig sådan i luften, den gav sig till känna på marken.metric skrev: ↑17 januari 2023, 17:46:32Förhoppningsvis behöver du inte nödlanda om den fallerar det finns ju en till.
Du har ju dubbla tändsystem på den motorn, två tändstift per cylinder.
Skulle dock landa på närmast lämpliga fält om jag fick problem med en sådan.
- MadModder
- Co Admin
- Inlägg: 30155
- Blev medlem: 6 september 2003, 13:32:07
- Ort: MadLand (Enköping)
- Kontakt:
Re: Undersöka magnet till flyg
Plastlocket kan du nog få bort med mekanisk bearbetning.
Slipa bort kanterna runt om som sitter fast i locket, och pressa in en kniv precis under locket och skär/bänd.
Är det något silikonliknande inuti sen så går det ju att försiktigt skära bort det mesta och sen använda sånt silikonborttagningsmedel med citrusolja i.
Det är dock ganska långsamt. Har för mig det tränger in max 1mm per dygn eller nåt sånt.
Är det epoxy så är det nog kört. Varm svavelsyra har jag hört ska lösa epoxy. Men det löser ju upp lite annat också...
Slipa bort kanterna runt om som sitter fast i locket, och pressa in en kniv precis under locket och skär/bänd.
Är det något silikonliknande inuti sen så går det ju att försiktigt skära bort det mesta och sen använda sånt silikonborttagningsmedel med citrusolja i.
Det är dock ganska långsamt. Har för mig det tränger in max 1mm per dygn eller nåt sånt.
Är det epoxy så är det nog kört. Varm svavelsyra har jag hört ska lösa epoxy. Men det löser ju upp lite annat också...
Re: Undersöka magnet till flyg
Hoppas vi det är silicon och inte epoxy, återstår att se helt enkelt.MadModder skrev: ↑17 januari 2023, 18:36:00 Plastlocket kan du nog få bort med mekanisk bearbetning.
Slipa bort kanterna runt om som sitter fast i locket, och pressa in en kniv precis under locket och skär/bänd.
Är det något silikonliknande inuti sen så går det ju att försiktigt skära bort det mesta och sen använda sånt silikonborttagningsmedel med citrusolja i.
Det är dock ganska långsamt. Har för mig det tränger in max 1mm per dygn eller nåt sånt.
Är det epoxy så är det nog kört. Varm svavelsyra har jag hört ska lösa epoxy. Men det löser ju upp lite annat också...
- GastonDeVille
- EF Sponsor
- Inlägg: 1976
- Blev medlem: 24 oktober 2013, 20:36:07
- Ort: Småland - lite utanför Gränna
Re: Undersöka magnet till flyg
PPL är ett flygcertifikat "Private Pilot Licence" likaså UL står för "ultralight". När det gäller flygmaterial så finns det olika klassningar och regelverk för vad som är godkänt för kommersiella flygplan, amatörbyggen mm. Bara för att något säljs som flygmaterial är det ingen garanti för att man använt de bästa materialen eller använt den bästa tekniken. Rotax-motorerna är inte de bästa på något sätt men de har lyckats bli populära och antagligen haft mycket pengar att marknadsföra och licensiera och allt som hör därtill. Ungefär som Betamax och VHS för de som levde på den tiden.
Tillägg till text: Någon som har en röntgenapparat? Skulle var roligt att se hur det ser ut innan slakt.
Tillägg till text: Någon som har en röntgenapparat? Skulle var roligt att se hur det ser ut innan slakt.