Hej! Upptäckte nu att ni svarat. Ska bocka i "meddela mig när tråden besvaras", så går det lite fortare nästa gång.
Jag satt precis och funderade på att ta upp detta projekt igen. Den står fortfarande isärplockad på min arbetsbänk. Intill står ett paket från Mouser som ska innehålla nya transistorer och elektrolytkondensatorer. Jag har inte öppnat paketet än, då jag blev upptagen med annat. Har letat efter kopplingsschema på nätet men ej kunnat hitta något. Fick aldrig något svar från Terco. Antar dom inte har något sparat från den tiden.
Dom metallkapslade halvledarna är transistorer (BC 119).
Jag mätte resistorerna när jag plockat bort dem från kretsen.
Min tanke nu är att byta ut alla kondingar och alla trasiga transistorer. Dom två brända resistorerna (247 ohm respektive 461 ohm) funderar jag på att byta ut mot något lämpligt. Kanske två st 1kohm. Vet inte vad dom egentligen borde vara, om nu inte vit, vit brun är oförändrat av värmen, dvs 990 ohm.
Men iden från MiaM är också intressant. För mig spelar det ingen roll om det är original eller inte. Skulle vara kul att få den att fungera bara. Och jag skulle ha nytta av både 3A (mitt gamla nätagg klarar max 2A), samt även +-0-30V vore trevligt. Sedan klarar den ju också upp till 60V vilket säkert kan vara bra nån gång. Och trevligt att det är ett linjärt nätagg och inte switchat.