Nytt material i Creality Slicer
Nytt material i Creality Slicer
Kör Clas Ohlson's PETG med en Ender-3. Använder en glasskiva från den lokale glasmästaren och Classes lila limstift.
Det fungerar bra. Men jag måste ändra i Gerber-filen. 80 grader bed-temp och 240 grader extruder.
Går det och i så fall hur, att lägga till ett nytt material i Creality?
Har kollat i inställningar men hittar inget....
Det fungerar bra. Men jag måste ändra i Gerber-filen. 80 grader bed-temp och 240 grader extruder.
Går det och i så fall hur, att lägga till ett nytt material i Creality?
Har kollat i inställningar men hittar inget....
Re: Nytt material i Creality Slicer
Filen som Ceality Slicer genererar...
Är inte det en Gerber-fil?
Är inte det en Gerber-fil?
- MadModder
- Co Admin
- Kontakt:
En gerber-fil innehåller information för designen av ett kretskortslaminat.
Det en slicer petar ur sig är en G-kodsfil, och en sådan innehåller instruktioner för hur en CNC-maskin ska uppföra sig.
En 3D-skrivare är ju faktiskt en CNC-maskin.
Det en slicer petar ur sig är en G-kodsfil, och en sådan innehåller instruktioner för hur en CNC-maskin ska uppföra sig.
En 3D-skrivare är ju faktiskt en CNC-maskin.
OK
Fel av mig
Då omformulerar jag frågan.
Kan man och i så fall hur få slicern att peta ur sig de temperaturer jag vill ha i G-koden?
Fel av mig

Då omformulerar jag frågan.
Kan man och i så fall hur få slicern att peta ur sig de temperaturer jag vill ha i G-koden?
Det borde gå, men jag har aldrig använt den slicern, det går dock i alla jag använt.. (mestadels slic3r)
Sen finns det ju vissa 3dskrivare som är medvetet låsta mot det egna fabrikatet på filament för att tillverkaren ska kunna tjäna mer pengar..
Sen finns det ju vissa 3dskrivare som är medvetet låsta mot det egna fabrikatet på filament för att tillverkaren ska kunna tjäna mer pengar..
F.ö kan du handeditera i filen med, fast det aksnke inte alltid är så bra av olika skäl.
Du startar creality, befinner dig i prepare, i materialväljaren väljer du managage materials och jobbar därifrån.
Eller trycker ctrl+k för snabbkommando.Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
TIPS: Ta ner och kör PrusaSlicer istället. https://help.prusa3d.com/article/downlo ... e-releases
Tar typ 30 sekunder att ställa in för din skrivare och väldigt lätt att ändra.
Tar typ 30 sekunder att ställa in för din skrivare och väldigt lätt att ändra.