Hej, jo som jag skrev, när jag skruvat på rätt parametrar i ideaMaker, så blir resultatet riktigt bra.
Första lagret är inställt till att bli 0.3mm. Skrivaren lägger till ytterligare 0.12mm som säkerhetsmarginal (enligt info på raise3d:s forum). En rekommendation är att kompensera för detta
alltså ändra Global Offset till -0.12 i Z-led. Jag hade tyvärr ändrat fältet bredvid (Y-led ) till -0.12mm. Jag ökade också flow-rate till 110% för första lagret och höjde temperaturen till 210 grader för Prima Value filamentet.
Skrivare är ju som sagt färdigmonterad från fabrik och det finns inte mycket att "skruva" på mer än ev grovjustering av byggplattan. (precis vad jag var ute efter)
Jag upptäckte att efter många års utskrifter med Creality 3D Pro att jag fick göra om cad-filerna lite. Med den nya skrivaren blev hålen lite för stora, resp lite glapp (låda/lock).
Det berodde på att Creality inte har/hade samma precision som den nya.

Med Creality fick jag lägga på några 10:ndelar medan med Raise3d blir det exakt vad jag angivit i Inventor.
Det kan ju också vara en inställningsfråga för Creality skrivaren, så inget negativt om den. Den har verkligen varit en arbetshäst under många år med mycket lite problem vid utskrifterna.
Ska testa idag med ABS och se hur det blir.