Hur fasiken går en bandkabel av
Hur fasiken går en bandkabel av
Konstaterat att en ledare mitt i en bandkabel har gått av, ca 30 cm från ena ändan, hur fasiken kan sånt hända egentligen?
Ingen synlig påverkan på isoleringen.
Ingen synlig påverkan på isoleringen.
Re: Hur fasiken går en bandkabel av
Fukt som krupit upp i kabeln och orsakat ärg?
Annars är mekaniskt slitage vanligt, upprepade böjningar på samma ställe.
Annars är mekaniskt slitage vanligt, upprepade böjningar på samma ställe.
Har du vickat på den i två timmar? Då skulle den ju kunna gå av faktiskt, (skämt åsido
)
Nej då låter det ju helt klart som fabrikationsfel

Nej då låter det ju helt klart som fabrikationsfel
Nu sitter den förvisso i en kabelkedja i min 3D-skrivare, men jag tycker inte att det skulle orsaka sådana påfrestningar att den skulle gå av så snabbt, får väl ta det säkra för det osäkra och hitta någon annan typ av kabel.
- MadModder
- Co Admin
- Kontakt:
Vanlig flatkabel är ju inte gjord för att ligga i en släpkedja. Är det dessutom tveksam kvalisort så...
Men sån där vit "flat flex" sitter ju i bläcksrivare till huvudet och håller fint för det. Men undrar hur den mår i en kedja.
Men sån där vit "flat flex" sitter ju i bläcksrivare till huvudet och håller fint för det. Men undrar hur den mår i en kedja.

Så frågan är vad för kabel man skall använda, AWG 20 eller liknande.
Frågan är om man kan köpa någon data-kabel och slakta, behöver 15 ledare från extrudern till styrkortet, värmen kör jag med 0,75mm RK
Frågan är om man kan köpa någon data-kabel och slakta, behöver 15 ledare från extrudern till styrkortet, värmen kör jag med 0,75mm RK
Visst, men det klarar knappast duetten av, det är 4 till motorn, 2+2 för fläktarna 2 för termistorn och 5 för BL-touchen, samt 2 för värmen.
Flatkabel har gjort mig besviken tidigare.
Jag har upplevd brott och det har nästan alltid den billiga typen med ett fåtal kardelar som har gått av.
Har upplevd ett som bara dog på en ledare utan anledning.
Jag har upplevd brott och det har nästan alltid den billiga typen med ett fåtal kardelar som har gått av.
Har upplevd ett som bara dog på en ledare utan anledning.