Löda på en micro-USB
- Göran Nilsson
Löda på en micro-USB
Hej
Jag håller på att bygga en bil och tänkte ha 3st läsplattor, Lenovi Tab M7, som instrumentpanel. Då det är lite tight med plats behöver jag packa dem tätt därför kan jag inte ha USB att vara ut på sidan.
Är det möjligt att löda på en kabel på kontaktstiften utan att fördärva kretskortet ?
Jag håller på att bygga en bil och tänkte ha 3st läsplattor, Lenovi Tab M7, som instrumentpanel. Då det är lite tight med plats behöver jag packa dem tätt därför kan jag inte ha USB att vara ut på sidan.
Är det möjligt att löda på en kabel på kontaktstiften utan att fördärva kretskortet ?
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
- Klas-Kenny
Re: Löda på en micro-USB
Går gör det, men det lär vara minst sagt pilligt.
Det finns ju vinklade USB-kontakter också, skulle inte gå att få plats med en sådan?
Finns ju de som är ganska kompakta, tex. https://www.elgiganten.se/product/tjans ... vart/47665 Eller rent av en sån här specialare, bygger inte många millimeter:
https://www.digikey.se/sv/products/deta ... 5/10060728
Det finns ju vinklade USB-kontakter också, skulle inte gå att få plats med en sådan?
Finns ju de som är ganska kompakta, tex. https://www.elgiganten.se/product/tjans ... vart/47665 Eller rent av en sån här specialare, bygger inte många millimeter:
https://www.digikey.se/sv/products/deta ... 5/10060728
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
- Göran Nilsson
Ja, det kunde va ett alternativ med vinklad kontakt, den från Digikey ser intressant ut 

-
Ser ut att vara en 4-cylindrig boxer.
Skulle gissa att den kommer från en Alfa
Skulle gissa att den kommer från en Alfa
Ja fränt bygge, antar den ska köras i nån serie ? för den där lär väl inte gå att regga in ?
Materialvalen skvallrar för att den skall registreras som amatörbyggt fordon. 
/Peter

/Peter
- Göran Nilsson
Jo, det är ett amatörbyggt fordon av egen konstruktion. Så den kommer registreras för gatkörning men kanske det blir något besök på bana också.
Jag har är en Subaru Impreza drivlina, växellådan är ombyggd till 2 hjulsdrift. Siktar på att bli klar om 2 år.
Jag har är en Subaru Impreza drivlina, växellådan är ombyggd till 2 hjulsdrift. Siktar på att bli klar om 2 år.
För att svara på din fråga - ja, det är inga som helst problem att löda på en USB-sladd direkt på kortet om man har rätt utrustning.
- Göran Nilsson
Eftersom jag undrar så har jag säkert inte rätt utrustning , men ändå - vad är rätt utrustning ?
Är det enkelt att besikta?
Jag skulle vilja bygga en bruksbil själv.
Härligt, du gör det många drömmer om, och då menar jag inte löda micro USB kontakter.
Vad blir det för kaross ? Med push rod fjädring lär det bli typ formelbil.
Finns det nån tråd på bygget?

Vad blir det för kaross ? Med push rod fjädring lär det bli typ formelbil.
Finns det nån tråd på bygget?
Köp senaste versionen av SFROs handbok, där står allt.
Rent generellt, så skall SFRO besikta bilen ett antal gånger under byggnationstiden, klarar den sig igenom SFROs nålsöga, så är det inga problem med vanlig registreringsbesiktning.
- Göran Nilsson
Jag ska försöka få till en F1/Indycar look. Planen är att jag ska gjuta karosspanelerna i kolfiber/epoxi, jag har inte arbetat med det materialet tidigare och jag ska lära mej Vacuum Injection. Dessutom ska jag köpa en 3D printer och lära mej den så att jag kan printa formpluggarna, pust
Tror inte du kan köpa en skrivare som är tillräckligt stor, i alla fall inte för normala pengar.Dessutom ska jag köpa en 3D printer och lära mej den så att jag kan printa formpluggarna