Oh verkar onekligen intressant!
Står inte så mycket om när det kommer osv??
Svindyra högtalarkablar.
Papa:Äger lite aktier så därför jag vet. Vad jag vet nu så testar de olika sammansättningar men det är på upploppet. Hårdförkromning (som ska fasas ut i EU) har de redan en process för. Det är roligt eftersom de kan förgylla nästan vad och hur lite som helst med den processen de använder.
Har inte 100% koll men det mesta står på hemsidan så läs där om ni är intresserade. Köps en inlinecoater så erbjuds såklart forumet tjänsterna
Sorry för OT.
Har inte 100% koll men det mesta står på hemsidan så läs där om ni är intresserade. Köps en inlinecoater så erbjuds såklart forumet tjänsterna

Sorry för OT.
Det var ett tag sedan denna tråd var "på tapeten" men..
Pagge skriver : Jo, naturligtvis är karaktären viktig, det var det jag menade med "viss sorts distortion kan låta bra". Men när Nelson skrev "loss of warmth" så tänkte jag på en gång att det var övertonerna han saknade i en vanlig förstärkare.
Kanske...fast lite motsägs det ju ändå här :
http://www.passdiy.com/pdf/ZV9.pdf
I slutet så står följande
Remarkably, we seem to have made real progress. The original Zen amplifier
we measured .6% harmonic distortion at 1 watt, and here we see about 1/100th
of that figure. I believe that the best correlation between measured
performance and subjective listening occurs with simple circuits, giving rise to
the obvious question - does this sound 100 times better?
No, only about 10 times better.

Pagge skriver : Jo, naturligtvis är karaktären viktig, det var det jag menade med "viss sorts distortion kan låta bra". Men när Nelson skrev "loss of warmth" så tänkte jag på en gång att det var övertonerna han saknade i en vanlig förstärkare.
Kanske...fast lite motsägs det ju ändå här :
http://www.passdiy.com/pdf/ZV9.pdf
I slutet så står följande
Remarkably, we seem to have made real progress. The original Zen amplifier
we measured .6% harmonic distortion at 1 watt, and here we see about 1/100th
of that figure. I believe that the best correlation between measured
performance and subjective listening occurs with simple circuits, giving rise to
the obvious question - does this sound 100 times better?
No, only about 10 times better.