Spänningen är 24 V överlag, men jag behöver att LM393 sänker 1.7 mA från 1.2 V.
Storyn kommer här:
Jag köpte några såna här

för att sätta framför blinket på elmätaren. Det är en UVR 16x2 som läser pulserna,
den har funktioner för effekt, energi och sånt och jag loggar redan en massa andra mätvärden från den.
Den optiska sensormodulen är gjord för 3.3-5 Volt, och när jag hittade ett schema över den så var det lätt gjort att byta motstånd (och kondingar som klarar 24V) Efter bytet till 24V blev det såhär, det blev jättebra. Klar och tydlig 1-a och 0-a, samma känslighet som 3.3-5V versionen.
24V därför att det är den spänning som finns att tillgå. Dags att sätta dit den. Men först bäst att kolla att ingångarna på UVR 16x2 tål 24V och mycket riktigt så gör de inte det, max 3.3V står det.
Nån klarar 10V som specialfall.
Jag har redan ett par pulsingångar igång så jag mätte på en sån. 1.2 V som hög, och 10 mV som låg. Kopplar jag sensoringången till
sensorjord när den är 1.2V obelastad genom multimetern så mäter jag 1.7 mA.
Då tänker jag att man ska väl kunna använda den andra sidan av LM393 och låta den sänka 1.2V med 1.7 mA. Såhär alltså
Ett annat alternativ kan vara att ta bort det som använder 24V vid utgången, såhär alltså. Kommer detta att funka, tro?