Renovering av Inverter Tesla P85
-
- Inlägg: 89
- Blev medlem: 18 mars 2006, 22:32:57
Re: Renovering av Inverter Tesla P85
Hej
Får be om ursäkt för dålig uppdatering
Bilen blev registrerad och godkänd i höstas, har nu kört ca 200mil och allt funkar enligt plan
Den körs som dailydriver.
Nu i efterhand så skulle man kanske valt en mindre motor för att slippa så höga strömmar/grov koppar....
500hk och 700nm är mer än vad som kan behövas i en vanlig personbil
Får be om ursäkt för dålig uppdatering
Bilen blev registrerad och godkänd i höstas, har nu kört ca 200mil och allt funkar enligt plan
Den körs som dailydriver.
Nu i efterhand så skulle man kanske valt en mindre motor för att slippa så höga strömmar/grov koppar....
500hk och 700nm är mer än vad som kan behövas i en vanlig personbil
-
- Inlägg: 89
- Blev medlem: 18 mars 2006, 22:32:57
Re: Renovering av Inverter Tesla P85
Här kommer lite bilder från bygge och på Bilen komplett i sin helhet:
Bosse bildoktorn i egen hög person, tillbaka i hans garage efter 60 minuters provkörning=) Montering av Bakvagn efter mycket kapning =) Uppkapat för att få plats med batteriet med ny ram HVDC koppling efter konstens regler. Tyvärr är kablarna lite tunna då de är längre än original. jag valde 95mm2 men skulle behöva 120mm2 eller grövre... svårt att hitta orange/skärmad Senaste tillskottet är en universal Canbus display, pga tidsbrist behöver man bara kunna hantera programmering av canbus/multiplex Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Re: Renovering av Inverter Tesla P85
Angående kablar - en variant kan kanske vara att köpa skärmstrumpa och orange krympslang separat och trä över grövre kablar som saknar skärm och har fel färg?
-
- Inlägg: 89
- Blev medlem: 18 mars 2006, 22:32:57
Re: Renovering av Inverter Tesla P85
Jo det är faktiskt en ide som jag funderat lite över men vet inte om det kommer bli lika bra som en "fabriksgjord" kabel,
Kanske hade funkat med en grov strömåterledare till valfri grövre svets, det brukar väl vara rätt fina kardeler