Krympslang
Krympslang
Hej!
Jag skulle vilja isolera en liten krets med krympslang.
Jag har dock ingen varmluftspistol. Fongerar det lika bra att hålla slangen med kretsen inuti nära ett strykjärn eller liknande?
Kan komponenterna skadas av värmen. I Clasolson-katalogen finns krympslang till ett rimligt pris. Den minskade med 50% vid 200-300 grader.
/Anton
Jag skulle vilja isolera en liten krets med krympslang.
Jag har dock ingen varmluftspistol. Fongerar det lika bra att hålla slangen med kretsen inuti nära ett strykjärn eller liknande?
Kan komponenterna skadas av värmen. I Clasolson-katalogen finns krympslang till ett rimligt pris. Den minskade med 50% vid 200-300 grader.
/Anton
- JimmyAndersson
- Kontakt:
Som tidigare nämt så blir det bättre om man håller krympslangen inuti lågan, det är helt enkelt kallare där än ovanför (antar att det beror på att du i lågan har oförbränd gas som ännu inte bildat värme, men ovanför har all gas brunnit upp och du har en högre temperatur).
Men en varmluftpistol är ändå överlägsen.
Men en varmluftpistol är ändå överlägsen.
- PHermansson
- EF Sponsor
- Kontakt:
Ofta hittar man fyra tändare för tio kronor... Blir nästan 40 tändare för priset av en varmluftspistol 
Eller varför inte nio systembärs och fyra tändare?
Jag tycker det dunkar bra med tändare, om någon inte förstod det
Värmen regleras genom att hålla den på olika avstånd, och så sveper man tändaren fram och tillbaka under slangen tills den krymps tillräckligt. Nackdelen är väl att tändaren kan sota lite.

Eller varför inte nio systembärs och fyra tändare?
Jag tycker det dunkar bra med tändare, om någon inte förstod det

Värmen regleras genom att hålla den på olika avstånd, och så sveper man tändaren fram och tillbaka under slangen tills den krymps tillräckligt. Nackdelen är väl att tändaren kan sota lite.