Hej igen
På förra traktorn en IH från -57 så monterade vi styrservo och pumpen från en SAAB 900 stack upp genom huven.
<Har provat med en BOSCH 70Amp från en volvo och den var på tok för stor.>
Kanske daxs för ett huv scoop.
prototypen
Byta likströms generator till växelströmmare på traktorn
- prototypen
kolla någon japan om du ska ha en liten generator
t. ex äldre nissan micra
vet inte vad de ger i ström men borde räcka till en mindre traktor
finns nya bosch kopior på biltema som passar till volvo
http://www.biltema.se/products/product. ... mId=102777
t. ex äldre nissan micra
vet inte vad de ger i ström men borde räcka till en mindre traktor
finns nya bosch kopior på biltema som passar till volvo
http://www.biltema.se/products/product. ... mId=102777
Senast redigerad av Minus 19 oktober 2006, 22:10:18, redigerad totalt 1 gång.
- prototypen
- Mizzarrogh
(Beklagar om mitt förra inlägg blev otydligt, men det skrevs vid helt fel tidpunkt på dygnet och med strulande uppkoppling... )
Skall fixa bilder...
(Såvitt jag kan se tror jag inte valet av generatorfabrikat är särskillt avgörande (normalt sett), tex din "japan" borde väl funka lika bra, tror jag, om ni lyckas dechiffrera hur den skall kopplas, kanske behövs litet extra kablage och andra mindre modifikationer, men tror ej detta kräver något större ingrepp)
(Vet ej om jag misstolkade dina kopplingsscheman, men har du (dubbel)kollat "det vanliga" att regulatorn är rätt inkopplad och ok, osv...)

Skall fixa bilder...
(Såvitt jag kan se tror jag inte valet av generatorfabrikat är särskillt avgörande (normalt sett), tex din "japan" borde väl funka lika bra, tror jag, om ni lyckas dechiffrera hur den skall kopplas, kanske behövs litet extra kablage och andra mindre modifikationer, men tror ej detta kräver något större ingrepp)
(Vet ej om jag misstolkade dina kopplingsscheman, men har du (dubbel)kollat "det vanliga" att regulatorn är rätt inkopplad och ok, osv...)