Jag har köpt en billig Windows 10 tablet med usb C laddport och vad jag fattat är usb-c2.0 och usb-c3.0 lika, så att man kan ladda och föra över data samtidigt men jag får det inte att fungera Har köpt tre olika usb-hubbar med Charger port och ingen fungerar.... I Windows kan jag ladda men inget mer men i bios laddar plattan och usb stickan kommer fram bland bootbara lagringar Någon som har fått det att fungera?
Har usb-c i min dator, fungerar hur fint som helst. Datorn jag har, har USB-C både in och ut så jag kör in på porten avsed för laddning av datorn och ut på den andra USB-C till hubben.
USB2 o 3 skickar ut olika mycket på olika utrustningar så det är osäkert att använda dom. De USB hubbar jag provat fungerar olika.
Vilka hubbar har du provat?
Tableten har bara en usb port som är C för charging och data.Tanken är att kunna ha en usb-C hub med ethernet för att kunna styra min router men då måste hubben kunna ta laddkabeln, usb för jog och minne för fil och ethernet för Uccnc300 för styrning allt via samma port.
Det skulle inte kunna vara så enkelt att du kopplat plattan till en device-port på hubben och inte till dess host-port?
Trots att USB-C -standarden tillåter data och ström att flöda åt båda hållen (och olika håll) så är 99% av alla USB-C - hubbar enkelriktade när det gäller data.
Förresten brukar Windows-plattor bara funka som host, vilket är en Windows-grej.