Windows 10 tablet med usb-C PD

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
Terho

Windows 10 tablet med usb-C PD

Inlägg av Terho »

Hej.

Jag har köpt en billig Windows 10 tablet med usb C laddport och vad jag fattat är usb-c2.0 och usb-c3.0 lika, så att man kan ladda och föra över data samtidigt men jag får det inte att fungera :humm: Har köpt tre olika usb-hubbar med Charger port och ingen fungerar.... I Windows kan jag ladda men inget mer men i bios laddar plattan och usb stickan kommer fram bland bootbara lagringar :shock: Någon som har fått det att fungera?

Mvh
Mindmapper

Re: Windows 10 tablet med usb-C PD

Inlägg av Mindmapper »

Har usb-c i min dator, fungerar hur fint som helst. Datorn jag har, har USB-C både in och ut så jag kör in på porten avsed för laddning av datorn och ut på den andra USB-C till hubben.
USB2 o 3 skickar ut olika mycket på olika utrustningar så det är osäkert att använda dom. De USB hubbar jag provat fungerar olika.
Vilka hubbar har du provat?
Användarvisningsbild
mrfrenzy
Co Admin

Inlägg av mrfrenzy »

Vill du koppla din tablet till ett USB-minne, eller vill du koppla den till en annan dator?
Terho

Inlägg av Terho »

Tableten har bara en usb port som är C för charging och data.Tanken är att kunna ha en usb-C hub med ethernet för att kunna styra min router men då måste hubben kunna ta laddkabeln, usb för jog och minne för fil och ethernet för Uccnc300 för styrning allt via samma port.
Terho

Inlägg av Terho »

Konstigt att usb hubben laddar tableten och hittar usb minnet i bios men inte i Windows 10 :humm:
Findecanor

Inlägg av Findecanor »

Det skulle inte kunna vara så enkelt att du kopplat plattan till en device-port på hubben och inte till dess host-port? ;)

Trots att USB-C -standarden tillåter data och ström att flöda åt båda hållen (och olika håll) så är 99% av alla USB-C - hubbar enkelriktade när det gäller data.

Förresten brukar Windows-plattor bara funka som host, vilket är en Windows-grej.
Terho

Inlägg av Terho »

Prövat alla portar men nej :humm: Måste vara någon drivrutin som spökar
Skriv svar