Hej allihop!
Som rubriken säger: Någon som har tips på bra avr-böcker? Jag vet att de kostar pengar, men tycker det är värt det. Att växla fram och tillbaka mellan 5 pdf:er är inte så kul i längden!
Helst ska den ta upp c-programmering eftersom jag känner att det är vägen att gå. Och självklart gå igenom, interrupt, uarts, mm. Och, inte på något sätt minst viktigt, MYCKET exempelkod!
Några förslag?
/Victor
Tips på AVR-böcker?!
Re: Tips på AVR-böcker?!
Vänj dig! När du ska koda framöver så behöver du ändå stup i kvarten kolla i något datablad, lämpligast på skärmen. Om det nu inte är så att du utan vidare kan memorera 300 sidor databladSweVictor skrev:Att växla fram och tillbaka mellan 5 pdf:er är inte så kul i längden!

Mitt tips: Skaffa ytterligare en skärm att visa datablad på.
Är du bra på att läsa böcker så är det naturligtvis en jättebra väg att gå, men om man är snål och lat, som de flesta, så finns det tillräckligt med info i cyberrymden för att lära sig från början.
$tiff: Tja... Jo... Visst... MEN! Jag tycker fortfarande det är väldigt trevligt med ett ordentligt referensverk att slå i... Ett större antal demoapplikationer mm. Men självklart kommer man aldrig bord från databladen! De är ju minst halva nöjet med att pyssla med elektronik!
cykze: Embedded C Programming tackar jag för, ska kika på denna snarast möjligt!
/Victor

cykze: Embedded C Programming tackar jag för, ska kika på denna snarast möjligt!
/Victor