Vad jag förstått så blir det tillslut för varmt varvid dioderna dör. Man kanske ska handla en tv med starkare belysning än man har idag och köra den lite lägre istället..
JohnGalt skrev: ↑1 juli 2021, 12:50:43
Tycker du att det är så tråkigt att laga sådant? Själv tycker jag att det är ganska kul, roligare än att titta på TV iaf.
Du.verkar vara på god väg, bara att ta tag i det där nu!
Hehe nej inte generellt - men det finns klart roligare saker att laga med lägre sannolikhet att man förstör den ytterligare.. Det är klart, jag drog mig verkligen för att åka och slänga den - istället la ja ut en annons på blocket, omnämnt tydligt "Obs. Bilder är lite mörk i den övre delen av skärmen, därav priset" och begärde 500kr varvid jag blev helt överöst av folk som ville handla den.
Istället för att lägga ut en tusing på belysning som
förhoppningsvis hade löst problemet, så får jag nu 1000kr för att sälja den vidare istället.
Jag förstår verkligen inte varför gemene man vill ha en defekt tv, men visst fine för mig, alla involverade har även fått fler bilder på defekten.
Angående OLED så verkar dom kunna få inbränningar, och då jag ofta har min kopplad och visar en stilla bild (dator) så verkar det bli lcd igen.