Elektronik i Eskilstuna
Elektronik i Eskilstuna
Hallå! Nu är det så här att jag orkar inte beställa hem komponenter över internet, så jag letar efter ett ställe i eskilstuna där man kan köpa hyfsat billiga komponenter "direkt i handen" eller "över disk" (inte clas ohlson). jag har sökt lite på internet och hittat ett företag som heter "labro komponent AB", har någon nån erfarenhet av detta företag, säljer dom till privatpersoner, sortiment prisklass? om du vet något bra "smultronställe" svara gärna, eller PM. tack i förhand. 

Den enda som Labro pysslar med är slipning av hårdmetallborr... 
Om jag inte har helt fel. Jag har i alla fall haft borr hos Labro på slipning.
Jag vet i och för sig inte så mycket om Eskilstuna, men gissar att det
blir svårt att hittat en elektronikbutik av den gamla sorten.
Men vad är problemet med att beställa över nätet ?

Om jag inte har helt fel. Jag har i alla fall haft borr hos Labro på slipning.
Jag vet i och för sig inte så mycket om Eskilstuna, men gissar att det
blir svårt att hittat en elektronikbutik av den gamla sorten.
Men vad är problemet med att beställa över nätet ?
- JimmyAndersson
- Kontakt:
Oftast så gäller den här eh "ekvartionen":
Butik = anställd = större konstnader = dyrare komponenter.
Så det är nog lite svårt att hitta billiga komponenter över disk. Visst, Elfa, ClasOhlson och Kjell har också butiker, men merparten av försäljningen görs på nätet. Hanteringen och tillgången av komponenter gör då att priserna blir lägre. Dessutom behöver det inte finnas någon (ok en webmaster visserligen) som servar kunderna när man söker efter komponenter. Eftersom den potentiella kundens letande på nätet knappt kostar företaget några pengar så gör även detta att priserna kan vara lägre när kunden väl köper något. Då får företaget pengar och kan ha bättre service vid packning och leverans.
Inte riktigt vad du frågade efter, men det gick av bara farten.
Butik = anställd = större konstnader = dyrare komponenter.
Så det är nog lite svårt att hitta billiga komponenter över disk. Visst, Elfa, ClasOhlson och Kjell har också butiker, men merparten av försäljningen görs på nätet. Hanteringen och tillgången av komponenter gör då att priserna blir lägre. Dessutom behöver det inte finnas någon (ok en webmaster visserligen) som servar kunderna när man söker efter komponenter. Eftersom den potentiella kundens letande på nätet knappt kostar företaget några pengar så gör även detta att priserna kan vara lägre när kunden väl köper något. Då får företaget pengar och kan ha bättre service vid packning och leverans.
Inte riktigt vad du frågade efter, men det gick av bara farten.

Jag vet inte om det ens finns nåt företag i Eskilstuna nu som säljer komponenter till privatpersoner.
Normalt sett brukar det bli billigare at beställa från nätet än att handla i lokal butik.
Kommer ihåg på Centralservice tid, då fick jag ge 2,50 för ett (1) vanligt 1/4-watt motstånd...
Åas sidan vore det ju smidigt att ha en butik att åka till om man bara saknar en eller ett par komponenter.
Normalt sett brukar det bli billigare at beställa från nätet än att handla i lokal butik.
Kommer ihåg på Centralservice tid, då fick jag ge 2,50 för ett (1) vanligt 1/4-watt motstånd...
Åas sidan vore det ju smidigt att ha en butik att åka till om man bara saknar en eller ett par komponenter.