Kopplingsschema i Eagle, UART?

Elektronik- och mekanikrelaterad mjukvara/litteratur. (T.ex schema-CAD, simulering, böcker, manualer mm. OS-problem hör inte hit!)
Användarvisningsbild
Mignon
EF Sponsor
Kontakt:

Kopplingsschema i Eagle, UART?

Inlägg av Mignon »

Tjena!

Vi håller på med ett projekt i skolan och jag ska nu göra kopplingsschemat till det. Jag har alltid ritat för hand innan men det skulle vi tydligen inte göra nu.

Har hört att Eagle ska vara bra på detta så laddade hem det innan idag och tittade lite. Blev lite bekymrad dock eftersom jag inte hittade UARTen som vi använder (UART). Finns den där eller kan man kanske ladda hem den eller går det kanske att göra egna moduler? Inte heller radiosändare och mottagare hittar jag. Har jag kanske laddat hem fel program eller finns det inget att jobba med i freeware-versionen? :?:
Användarvisningsbild
Icecap

Inlägg av Icecap »

Nu håller jag mig långt borta från Eagel men kan ändå ge ett standart svar:
Rita komponenterna själv! I det program jag använder ritar man först symbolen med alla anslutningar, sedan ritar/väljer man rätt kapsling varpå man kopplar ihop kapslingens pinnar med anslutningarna på symbolen.

Viktigt är sedan att spara dessa! ;-)

Sedan kan man använda dom komponenter gång efter gång.

Jag skulle tro att det är likadan med "alla" CAD-program, vissa high-end har nog mer omfattande biblioteker men de innehåller knappast alla existerande komponenter ändå.
Skriv svar