Vad kan detta vara för överhettningsskydd?
Vad kan detta vara för överhettningsskydd?
Hej!
Min Philips Airfryer XXL HD9650 stannade i förra veckan. Har lyckats felsöka mig fram till att båda värmeskydden lagt av. Tänkte prova att byta ut dem innan jag kasserar den.
Någon som har en ide på vad det skulle kunna tänkas vara?. De sitter direkt på 240v kabeln in i maskinen som sedan är monterad under en sköld inne i vid värmeelementet.
Bild
https://photos.app.goo.gl/WvPPWPnqAxKozrzG9
Mvh Johan
Min Philips Airfryer XXL HD9650 stannade i förra veckan. Har lyckats felsöka mig fram till att båda värmeskydden lagt av. Tänkte prova att byta ut dem innan jag kasserar den.
Någon som har en ide på vad det skulle kunna tänkas vara?. De sitter direkt på 240v kabeln in i maskinen som sedan är monterad under en sköld inne i vid värmeelementet.
Bild
https://photos.app.goo.gl/WvPPWPnqAxKozrzG9
Mvh Johan
Re: Vad kan detta vara för överhettningsskydd?
Ser ut som vanliga termosäkringar ? borde stå vilken utlösninsgtemperatur dom har.
Såldes på clas ohlson förr, men säkerligen inte numera.
Såldes på clas ohlson förr, men säkerligen inte numera.
Om dessa termosäkringar brunnit upp, så är det garanterat något allvarligt fel på din maskin, eftersom de är katastrofskydd, avsedda att förhindra att maskinen i fråga tar eld.
Det är ingen katastrof. dom där termsäkringarna hos kjell går utmärkt att ersätta med.
Se till att det är rätt temperatur bara. Om det är något katastraflt som har skett så löser dom ut också
utan att det tar fyr på apparaten
Se till att det är rätt temperatur bara. Om det är något katastraflt som har skett så löser dom ut också
utan att det tar fyr på apparaten
Glöm inte att dessa måste krimpas, löder man så går dom sönder.
Lödde fast väldigt många sådana på förra jobbet och det gick hur bra som helst.
- HUGGBÄVERN
- Tidigare soundbrigade
- Kontakt:
Snabbt är det som gäller och inte 40 sekunder med 200W lödkolven så att säga, den jag använde var på 80W tror jag. Dom jag gjorde löste vid 120C och löddes en knapp cm från känselkroppen, lägre temp än 100 så får man nog ta till kylning om de måste lödas.
Själv gör jag som "Huggbävern" föreslog och det går hur fint som helst.
Det som är också viktigt är att man förtänner lödpunkterna, då går det mycket snabbare att löda
Det som är också viktigt är att man förtänner lödpunkterna, då går det mycket snabbare att löda
Om man kyler med tång (vilket går utmärkt) får man tänka på att hålla kvar den ett tag och inte släppa direkt när man lödit klart, annars kan tillräcklig värme ledas in ändå.
120 grader, är det mycket under 100 får man nog börja ha lite koll.