Annat program än Codevision?

Elektronik- och mekanikrelaterad mjukvara/litteratur. (T.ex schema-CAD, simulering, böcker, manualer mm. OS-problem hör inte hit!)
Johansson

Annat program än Codevision?

Inlägg av Johansson »

Använder Codevisions C-kompilator nu för att skriva till min atmega på en stk 500. Men nu håller jag på med ett lite större projekt och code size limiten räcker inte till på evalution-versionen.
Har ni tips på något annat bra gratisprogram som inte har någon limit?
Användarvisningsbild
Icecap

Inlägg av Icecap »

Om du sökte lite på detta forum hittar du mängder om detta, de flesta brukar förvisso tjata om WinAVR så det är bara att starta upp google...
Johansson

Inlägg av Johansson »

Här går det undan. Tack! Ska prova WinAvr.
Användarvisningsbild
Icecap

Inlägg av Icecap »

Har för mig att det finns en GNU-kompiler som heter GCC som är för att implementera i WinAVR.... om den inte redan ligger i paketet...
thepirateboy
EF Sponsor

Inlägg av thepirateboy »

Helt rätt, AVR-GCC är det som gäller om du vill ha en helt gratis kompilator. Duger i de flesta sammanhang och integreras med fördel i AVR-Studio. Annars har Imagecraft en kompilator som blir begränsad till 4kB efter 45 dagar om jag fattat rätt.
Användarvisningsbild
björn
EF Sponsor

Inlägg av björn »

Japp, Winavr är det vanligaste och det brukar funka mycket bra. Själv använder jag ICCAVR från imagecraft och är otroligt nöjd, dock kostar det pengar om man vill ha fullversionen och annars blir det precis som thepirateboy skrev att kodstorleken begränsas till 4 kB efter 45 dagar.
Skriv svar