Instek oscilloskop

thepirateboy
EF Sponsor
Inlägg: 2108
Blev medlem: 27 augusti 2005, 20:57:58
Ort: Borlänge

Instek oscilloskop

Inlägg av thepirateboy »

Är det nån som har någon åsikt om Instek oscilloskop. Såg att det fanns på Elfa men betydligt billigare "over there".http://www.tequipment.net/InstekGDS-2062.html

Skulle det duga till hobby/litet företag?
rehnmaak
Inlägg: 2204
Blev medlem: 13 december 2005, 01:43:41

Inlägg av rehnmaak »

Det såg väl inte så tokigt ut. Agilent har ett liknande för samma pris. Jag köpte ett sådant (Agilent alltså) till jobbet. Tyvärr är det rätt långsamt och användargränssnittet är horribelt! Skopet du länkar till verkar dock kunna göra fler automatiska mätningar än Agilent-skopet.
Olle E.
Inlägg: 331
Blev medlem: 10 maj 2005, 11:41:03
Ort: Ludvika
Kontakt:

Inlägg av Olle E. »

Vi kör något liknande på min skola, jag tror dock att det du länkade till är lite lyxigare än våra... Det lilla jag har använt oscilloskop har jag tyckt att de digitala vi har är väldigt sega. (Är detta något man får räkna med när man kör digitalt skop?)

Edit: Våra heter GDS-820C
rehnmaak
Inlägg: 2204
Blev medlem: 13 december 2005, 01:43:41

Inlägg av rehnmaak »

Att det är långsamt har nog mest med priset att göra. Som vanligt får man vad man betalar för. Dyrare skop har bättre prestanda och framför allt så verkar det handla om hur snabbt bilden uppdateras, kvaliteten på displayen och användargränsnittet. Trigmöjligheterna verkar också vara ett område som det sparas på på billiga skop.
thepirateboy
EF Sponsor
Inlägg: 2108
Blev medlem: 27 augusti 2005, 20:57:58
Ort: Borlänge

Inlägg av thepirateboy »

Jag tror jag ska beställa ett sånt. Att det är långsamt får man nog som sagt räkna med för det priset. Med tanke på de få mätningar jag kommer göra kanske man kan stå ut med det.
Användarvisningsbild
bengt-re
EF Sponsor
Inlägg: 4829
Blev medlem: 4 april 2005, 16:18:59
Skype: bengt-re
Ort: Söder om söder
Kontakt:

Inlägg av bengt-re »

Ser mycket likt ut som tek TDS220, TDS1010 serierna vilka är bra instrument. Visst - lite ont om minnesdjup, lite sega, men duger bra för det mesta.
Skriv svar