Nu håler jag på med ett radio projekt där jag behöver en växellåda som drevar ned en stegmotor så att den får lite finare upplösning + orkar dra runt en lite trög vridkondensator.
(En avstämnings till en sk. magnetisk loop för den som undrar vad jag pysslar med.)
Har enbart jobbat med Tinkercad och jo, jag vet att det inte är världens bästa prgram men för mina kunskaper är det nog lagom komplicerat.

Har försökt att göra drev med bla. de "gear generators" som finns i Tinkecad och alternativt kopierat andras design men när jag försökt ändra storlekar slutar det ju som väntat med samma problem: Dreven passar inte riktigt 100% i varandra. Önskade att det fanns en funktion precis som "Aling" så det ena drevet kunde anpassa sig mot det andra men som det nu är får man lite till ögonmåttet.
Nu finns ju www.geargenerator.com men de vill ju ha betalt för när man ska ta ner sin lösning. Hmmm... som vanligt är man ju lite snål då... så frågan är, hur gör ni? Har ni någon enkel och smidig drevgenerator man kan använda som kan generera fin-tandade kugghjul/drev? (Vill undvika glapp och få till en ganska kopakt lösning)
(Tandade remmar är inte aktuellt så vida man inte kan skriva ut hållbara själv.) Har tillgång till PLA och ABS som material.
Förslag och idéer mottages tacksamt!