Suck, efter ett antal inlägg så förklarar du vad du vill ha.
Varför gjorde du det inte från början, dessutom, och dedssutom, dit senaste svar ett hån mot de som faktiskt försöker hjälpa dig.
Hjälp med att färdigställa enkel krets
Hjälp med att färdigställa enkel krets
Vad är då "singlal in Arduino"? Jag antog att det är insignaler till arduino?Thorped skrev:Det gör jag inte alls det, matar arduinon med 10VDC. Skrev i topic att jag undrade hur jag skulle får "Signal till arduino" som lämplig signal, tro inte att jag är dom nog att koppla in 230VAC på en digital inPalle500 skrev: ↑7 december 2020, 19:01:19 TomasL har en bra och enkel lösning, men du vill ha friheten att själv välja om en timer behövs. Helt ok, men vad vill du då ha hjälp med?
Det du har ritat verkar livsfarligt då du matar in 230VAC på Arduino anslutningarna, gör inte detta utan du måste använda optokopplare eller ett relä med 230VAC spole som via sina kontakter ger 5V signaler till Arduino ingångarna.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Re: Hjälp med att färdigställa enkel krets
Det var inte menat som ett hån, det var menat som att förklara saker och ting med andra ord, om en grön undulat är en tennisboll, tesla modell 3, månen eller en kaffekopp har ingen betydelse så länge egenskaperna är de samma.
Pelle500 skrev:Vad är då "singlal in Arduino"? Jag antog att det är insignaler till arduino?
I topic skrev jag att jag undrade hur man får dessa till lämpliga signaler för adruinon eftersom jag bränner sönder skiten om jag kör 230v rakt in i den. Så "Signal in arduino" innebär: "ge mig lämpliga förslag på hur detta kan bli en lämplig signal"
Men nu har jag ju ritat om så S1 och S2 ger signal och dessa är på 5v