Nä, jag orkade inte läsa hela...
-
Hej jag vill bygga nåt nytt... nåt revolutionerande, superbra helt enkelt..
Kan inte någon här skriva en inköpslista och en monteringsanvisning till mig?
-
Förlåt.. men gör nåt själv...
Är det bara jag som e bakis o grinig? Eller är det fler som blir leds på fler o fler
"hjälp mig med allt"-trådar?
fdfsdf
- JimmyAndersson
- Kontakt:
Visserligen är det fel plats att ta en sådan diskussion, men jag tror att det hänger ihop med att nya medlemmar ser att vi är så hjälpsamma mot varandra. Då är det nog lätt att de nya medlemmarna (för det är ju oftast dem) tror att man kan få hela projektet gjort åt sig. Lyckligtvis är det inte så, för då skulle man inte lära sig något. Dessutom skulle ingen hinna med sina egna projekt.
Visst, vi hjälper ju varandra så mycket vi kan, men det är ju snarare för att lösa specifika problem eller komma med tips. Det går med andra ord inte att lägga in en beställning på ett projekt och tro att någon ska göra det här och nu och gratis. Vissa av oss lever ju faktiskt på att lösa problem.
Men nu borde inte en sån här diskussion hamna i patrikskoog's tråd. Det blir inte riktigt rättvist.
Visst, vi hjälper ju varandra så mycket vi kan, men det är ju snarare för att lösa specifika problem eller komma med tips. Det går med andra ord inte att lägga in en beställning på ett projekt och tro att någon ska göra det här och nu och gratis. Vissa av oss lever ju faktiskt på att lösa problem.
Men nu borde inte en sån här diskussion hamna i patrikskoog's tråd. Det blir inte riktigt rättvist.
hehe, om jag skulle skaffa komponenter och monteringsanvisning åt dom så kan jag ju lika gärna bygga och marknadsföra grejerna själv också...tack för idén grabbar! :)
Nejdå, men ärligt: testa att bygg nåt enkelt, en basicstamp/avr/pic plus valfri basickompilator räcker garanterat för att göra en "proof of concept" och få en led att ändra färg när ett glas sätts ner. Märker ni begränsningar så skala upp grejerna senare när ni har fått igång den grundläggande funktionen...det finns många projekt som aldrig blivit något p.g.a att man dragit på med allt för komplicerade funktioner direkt.
Nejdå, men ärligt: testa att bygg nåt enkelt, en basicstamp/avr/pic plus valfri basickompilator räcker garanterat för att göra en "proof of concept" och få en led att ändra färg när ett glas sätts ner. Märker ni begränsningar så skala upp grejerna senare när ni har fått igång den grundläggande funktionen...det finns många projekt som aldrig blivit något p.g.a att man dragit på med allt för komplicerade funktioner direkt.