Vad är kraven på din kod för att kompilera? OS? Tool chain osv?
BlockOut2 koden i en online editor/compiler?
Re: BlockOut2 koden i en online editor/compiler?
--JimmyAndersson skrev: ↑22 november 2020, 20:29:13 Du klistrade nog in fel länk. (Det är samma länk som i ditt förra inlägg.)
Kan du kopiera / klistra in texten så är det lättare att se. (Sedan är jag iofs väldigt tveksam till att vi kan se resultatet av en kompilering som körts av dig. Det lär bara synas lokalt på din klient, eller står det i dokumentationen att *allt* sker ”online”? Jag frågar för att jag inte hittar något om det.)
På denna länken
https://gitlab.com/jlivingstonsg/BlockO ... l-bl25-src
finns det en knapp som heter "Web IDE"
Där får ni upp IDE och uppe till höger finns det en knapp som ser ut som en raket (pipeline) och då dyker 2 av 7 fel texter upp.
Det går också att i "Web IDE" knappen byta till Gitpod men vet ännu inte var felkoder dyker upp där.
Om någon vet om man kan kompilera koden där på något sätt får ni gärna förklara.
Får Googla lite....
MagI
----
Re: BlockOut2 koden i en online editor/compiler?
Här står nog hur man sätter upp källkoden.
https://sourceforge.net/projects/blocko ... Out%202.5/
-----------------------------------
Description
===========
BlockOut II is an OpenbGL adaptation of the original BlockOut DOS
game edited by California Dreams in 1989. BlockOut II has the same features
than the original game with few graphic improvements. Score calculation is
also nearly similar to the original Game. BlockOut II has been designed by
an addicted player for addicted players.
Have fun with BlockOut II...
--------------------------------------------------------------------------------------
Blockout® is a registered trademark of Kadon Enterprises, Inc., used by permission.
This USA company produces hands-on sets of polycubes since 1980. "www.gamepuzzles.com"
--------------------------------------------------------------------------------------
Official Home Page
==================
http://www.blockout.net/blockout2
What do you need ?
==================
Windows platform:
-OpenGL
Linux platform (here ubuntu packages are listed):
-libgl1-mesa-swx11
-libglu1-mesa
-libxext6
-libsdl1.2
-libsdl-mixer1.2
(for compilation)
-libgl1-mesa-swx11-dev
-libglu1-mesa-dev
-libxext-dev
-libsdl1.2-dev
-libsdl-mixer1.2-dev
------------------------------------
MagI
- JimmyAndersson
- Inlägg: 26308
- Blev medlem: 6 augusti 2005, 21:23:33
- Ort: Oskarshamn (En bit utanför)
- Kontakt:
Re: BlockOut2 koden i en online editor/compiler?
”På denna länken
https://gitlab.com/jlivingstonsg/BlockO ... l-bl25-src
finns det en knapp som heter "Web IDE" ”
Jag har lusläst allt några gånger, men ser ingen knapp eller länk med ”Web IDE”.
Måste man vara inloggad eller nåt sånt?
Något special-tillägg i webbläsaren?
(Jag har testat i Firefox på Win10, i senaste Debian Linux, och Opera på MacOS.)
Det här känns rörigare än det behöver vara.
https://gitlab.com/jlivingstonsg/BlockO ... l-bl25-src
finns det en knapp som heter "Web IDE" ”
Jag har lusläst allt några gånger, men ser ingen knapp eller länk med ”Web IDE”.
Måste man vara inloggad eller nåt sånt?
Något special-tillägg i webbläsaren?
(Jag har testat i Firefox på Win10, i senaste Debian Linux, och Opera på MacOS.)
Det här känns rörigare än det behöver vara.
Re: BlockOut2 koden i en online editor/compiler?
--
Jag loggade ut och då försvann ”Web IDE” men inte blå Gitpod knapp.
Du får logga in för att kunna se felkoden.
MagI
--
Jag loggade ut och då försvann ”Web IDE” men inte blå Gitpod knapp.
Du får logga in för att kunna se felkoden.
MagI
--
- JimmyAndersson
- Inlägg: 26308
- Blev medlem: 6 augusti 2005, 21:23:33
- Ort: Oskarshamn (En bit utanför)
- Kontakt:
Re: BlockOut2 koden i en online editor/compiler?
Det förklarade saken.
Men jag har inget konto där, så det är lättare om du klistrar in texten här istället.
(Bara så du vet hur jag tänker:
Nu har jag bett dig tre gånger och börjar tappa lusten att hjälpa till...)
Men jag har inget konto där, så det är lättare om du klistrar in texten här istället.
(Bara så du vet hur jag tänker:
Nu har jag bett dig tre gånger och börjar tappa lusten att hjälpa till...)
Re: BlockOut2 koden i en online editor/compiler?
--
error 1
error 2
Det bästa är nog att logga in då det är gratis och se felen.
MagI
--
error 1
error 2
Det bästa är nog att logga in då det är gratis och se felen.
MagI
--
Senast redigerad av magi5 23 november 2020, 09:31:33, redigerad totalt 3 gånger.
Re: BlockOut2 koden i en online editor/compiler?
Lägg upp bilderna i forumet, plötsligt försvinner dom från din källa och tråden blir konstig och rörig!
Re: BlockOut2 koden i en online editor/compiler?
Uppdaterade bilder i förra inlägget.
Någon som har ett tips på hur man kan få koden att fungera där eller hur man kan kompilera detta till ett fungerande program online någonstans.
Försöker få koden att kompilera i Visual Studio 2019 men har ännu inte fått det att funka.
Vill därför ha koden online och där få hjälp att kompilera den tillsammans med folk online.
Google har Colab och där kan man tydligen nu koda i C/C++ .
Någon som kan den?
MagI
------
Någon som har ett tips på hur man kan få koden att fungera där eller hur man kan kompilera detta till ett fungerande program online någonstans.
Försöker få koden att kompilera i Visual Studio 2019 men har ännu inte fått det att funka.
Vill därför ha koden online och där få hjälp att kompilera den tillsammans med folk online.
Google har Colab och där kan man tydligen nu koda i C/C++ .
Någon som kan den?
MagI
------
Re: BlockOut2 koden i en online editor/compiler?
Varför krångla med online-kompilator, länkare osv? Du har lagt upp koden i ett versionshanteringssystem vilket är perfekt.
Ska programmet köras lokalt eller online?
Ska programmet köras lokalt eller online?
Re: BlockOut2 koden i en online editor/compiler?
--
BlockOut2 är ett program man laddar ner och installerar i sin PC och i det spelet kan man ladda upp sina poäng till en global server här i länken.
http://www.blockout.net/blockout2/world ... /index.php
MagI
-----
BlockOut2 är ett program man laddar ner och installerar i sin PC och i det spelet kan man ladda upp sina poäng till en global server här i länken.
http://www.blockout.net/blockout2/world ... /index.php
MagI
-----
Re: BlockOut2 koden i en online editor/compiler?
Varför vill du då kompilera det online om du sedan kör det lokalt? Vet du vad git är?
Re: BlockOut2 koden i en online editor/compiler?
---
Vill bara få ihop en exe fil som går att köra i en PC.
Just nu får jag inte koden att skapa en körbar fil i Visual Studio 2019.
Någon som kan få en körbar tex en .exe fil , från koden i en Visual Studio ?
Berätta då gärna hur man ska göra.
Jag vill gärna ha koden online och då kunna koda tillsammans med utvecklare och se hur de utvecklar den.
Om det går att kompilera den online och då få en tex .exe fil , som man sedan kan ladda ner och köra i sin dator skulle det vara bra.
Frågor?
MagI
----
Vill bara få ihop en exe fil som går att köra i en PC.
Just nu får jag inte koden att skapa en körbar fil i Visual Studio 2019.
Någon som kan få en körbar tex en .exe fil , från koden i en Visual Studio ?
Berätta då gärna hur man ska göra.
Jag vill gärna ha koden online och då kunna koda tillsammans med utvecklare och se hur de utvecklar den.
Om det går att kompilera den online och då få en tex .exe fil , som man sedan kan ladda ner och köra i sin dator skulle det vara bra.
Frågor?
MagI
----
Re: BlockOut2 koden i en online editor/compiler?
>Jag vill gärna ha koden online och då kunna koda tillsammans med utvecklare och se hur de utvecklar den.
Det är exakt det github och Co gör, så där är du redan i hamn!
Sen handlar det ju bara om att anlita någon som kan fixa till problemen med Visual Studio 2019 till dig.
Vad är det du vill få ändrat i koden?
Det är exakt det github och Co gör, så där är du redan i hamn!
Sen handlar det ju bara om att anlita någon som kan fixa till problemen med Visual Studio 2019 till dig.
Vad är det du vill få ändrat i koden?
Re: BlockOut2 koden i en online editor/compiler?
Det är därför du använder git! Det gör att flera utvecklare kan arbeta med kodbas och utveckla!