[NightVisionGear] projekt med lite frågor kring :P
[NightVisionGear] projekt med lite frågor kring :P
(nygger en IR-nightvision, bilder kommer senare)
Jag ska löda ihop en kameramodul med en rca konakt.
Ska svart (jord) vara i mitten på rca kontakten, eller är det vidoesignalen som ska ligga på mitten, dvs. själva stiftet i rcakontakten!?
nån som vet?
Jag ska löda ihop en kameramodul med en rca konakt.
Ska svart (jord) vara i mitten på rca kontakten, eller är det vidoesignalen som ska ligga på mitten, dvs. själva stiftet i rcakontakten!?
nån som vet?
Senast redigerad av ondskehem 22 september 2006, 18:22:42, redigerad totalt 2 gånger.
perfekt tackar för snabba svar!
En annan fråga, på denna kamera modul så sitter det fyra stycken sladdar:
en vit: AUD
engul:Vi
en svart:GND
enröd:VCC
SKa jag koppla GND till RCA-kontakten för att jorda signalen, och sen även koppla den till batteriet tillsammans med VCC för att jorda strömtillfärseln så att säga?
En annan fråga, på denna kamera modul så sitter det fyra stycken sladdar:
en vit: AUD
engul:Vi
en svart:GND
enröd:VCC
SKa jag koppla GND till RCA-kontakten för att jorda signalen, och sen även koppla den till batteriet tillsammans med VCC för att jorda strömtillfärseln så att säga?
Det ska jag ta och ändra på (watch me)
Frågorna gäller ett nytt projekt som jag just börjat med.. det ska bli en Nightvision Gear, baserad på IRljus.
jag har köpt en irkänslig svartvis kamera, irdioder och batterihållare.. det som fattas är en 7"tft skärm =)...
Den kommer drivass av 1,2v uppladdningsbara batterier, och förhoppningsvis fungera ett par tiotal minuter innan batterierna är tömda.
Bilder kommer så fort jag monterat något.
(ursäktar den felaktiga starten på projektet)
Frågorna gäller ett nytt projekt som jag just börjat med.. det ska bli en Nightvision Gear, baserad på IRljus.
jag har köpt en irkänslig svartvis kamera, irdioder och batterihållare.. det som fattas är en 7"tft skärm =)...
Den kommer drivass av 1,2v uppladdningsbara batterier, och förhoppningsvis fungera ett par tiotal minuter innan batterierna är tömda.
Bilder kommer så fort jag monterat något.
(ursäktar den felaktiga starten på projektet)

- JimmyAndersson
- Kontakt:
- Göran Nilsson
- Göran Nilsson