usb kort till äldre dator
- PHermansson
- EF Sponsor
- Kontakt:
- PHermansson
- EF Sponsor
- Kontakt:
Nix jag menar DIN. Det sitter på många P1or, bland annat min P1-200MHz som står i klädkammaren.
Med den nya menar jag mini-din, även om USB är ännu nyare.
Kolla tex
http://www.tradera.com/auction/Datortil ... d_32920900
Med den nya menar jag mini-din, även om USB är ännu nyare.
Kolla tex
http://www.tradera.com/auction/Datortil ... d_32920900
- PHermansson
- EF Sponsor
- Kontakt:
mini-DIN (eller PS/2) kom med ATX-moderkorten, alla AT-moderkort har "stor" DIN.
I och med att man var tvungen att köpa nytt tangentbord och nytt chassi när den nya standaren kom så var jag sen med att byta. Dom äldre chassin gick på REA när dom nya var mycket dyrare än normala AT-chassin.
ATX-moderkorten vill ofta ha dom "nya och dyra" EDO - DIMM 144pin som var mycket dyrare än ... dom vanlig EDO-SIMM (dom som skulle sitta parvis). Via jobbet skaffade jag en dual P-200MHz MMX med 8st (!) 32MB SIMM minne.

Det var tider det!
Under en lång period så gick det att köpa "uppgraderings-moderkort" som passade både i AT och ATX. Med dom så kunde man fortsätta upp till AMD K6-2 500MHz på ett billigt sätt.
Efter det fick man bita i det sura äpplet...
I och med att man var tvungen att köpa nytt tangentbord och nytt chassi när den nya standaren kom så var jag sen med att byta. Dom äldre chassin gick på REA när dom nya var mycket dyrare än normala AT-chassin.
ATX-moderkorten vill ofta ha dom "nya och dyra" EDO - DIMM 144pin som var mycket dyrare än ... dom vanlig EDO-SIMM (dom som skulle sitta parvis). Via jobbet skaffade jag en dual P-200MHz MMX med 8st (!) 32MB SIMM minne.

Det var tider det!

Under en lång period så gick det att köpa "uppgraderings-moderkort" som passade både i AT och ATX. Med dom så kunde man fortsätta upp till AMD K6-2 500MHz på ett billigt sätt.
Efter det fick man bita i det sura äpplet...
- JimmyAndersson
- Kontakt: