Dom flesta av mina projekt brukar vara ganska små, en Arduino pro mini, någon färdig modul och lite kringkomponenter. Oftast blir det veroboard och råttbo av sladdar.
Jag skulle vilja börja tillverka egna kort, jag har bara inte kommit runt till det än. Jag vet att man kan beställa kort ganska billigt, men jag vill kunna prototypa korten själv. Och lära mig lite KiCAD på köpet.
Jag har en Oki B6300 laserskrivare och har 'övat' lite dom senaste dagarna. Jag skulle vilja använda aceton för att överföra utskriften typ https://www.instructables.com/id/Heatle ... CB-Making/.
Jag har tvättat kortet med svinto och aceton. Och använder typ 1/3 aceton och 2/3 t-röd. Pressade med tving (och hushållspapper) i ca 2 minuter. Använde glättigt reklamutskickspapper vid utskrift.
Det här har jag lyckats med. Det är ganska ok, men inte helt 100. Hur gör jag det bättre? Mer aceton i blandningen? Annat papper (reklampapper är det bästa jag hittat hittills)?
Jag har inte etsat tidigare heller. Tips på hur man lyckas bäst med det? Jag har natriumpersulfat.
Tacksam för tips