Jag kör iTunes för jag älskar min(a) iPod Classic.
Jag har inte köpt ny musik på säkert fem år för jag anser inte det är nån idé variationsmässigt för idag har jag runt 10GB med musik dvs runt 2000 låtar och för att få ytterligare ynka 10% mer variation när jag slumpar biblioteket måste jag köpa 200 låtar till.
200 låtar innebär i runda tal 20 CD (även om jag hellre köper via iTunes Store).
Så man måste alltså köpa hela 20 CD-skivor (a' 150 spänn?) för att få en ytterligare ynka 10%-tig variation.
Rätt meningslöst.
Fast man har ju sin musik kvar och man kan skapa spellistor hit och dit, problemen är dock två dvs dels att dom listorna tenderar att innehålla samma låtar (fast bara i en annan ordning) dels att mest hits av artister väljs.
Så när jag är trött på alla hits brukar jag slumpa biblioteket istället, då kommer det med lite av varje MEN jag har sett till så ALLT går att lyssna på.
Fast på senare tid har jag blivit trött på att slumpa saker för det är faktiskt roligare att lyssna på en en artists hela register istället.
Och nu kommer vi till problemet:
Om jag spelar biblioteket från början till slut så går det inte, helt enkelt.
Det går inte för varje dag när jag sätter på datorn så har iTunes nollställt sig och jag skall bara ha tur om den ens kommer ihåg att jag spelar just biblioteket och inte nån spellista men det värsta är att att jag ju då inte bara kan fortsätta spela där jag var utan måste komma ihåg där jag var och inför varje session scrolla fram till den låten vilket jag bara inte orkar hålla på med.
Jag skulle alltså önska att jag kunde spela mitt bibliotek från början till slut och trycka på off på datorn när jag vill gå och lägga mig samt nästa dag så önskar jag den kommer ihåg den låten jag spelade sist dagen innan, så att jag liksom kan fortsätta där jag var

En rätt basal finess om man tittar på häftigare och mer användbar teknik som till exempel ett kassettdäck

MVH/Roger