Vad datorn är GJORD för kvittar, huvudsaken att du installerar ett OS som klarar USB. Det gör INTE win95 men däremot så har Win98 USB-stöd i sin andra utgåva.
Jag är hundra på att jag har sett 95-skivor med texten "USB-stöd" så nog går det att köra USB i 95, men det är inte att rekommendera. 98 är inte särskilt mycket mer krävande för datorn, så peta in det istället.
jag hadde tänk lägga in win 98 på den det jag funderar på är om man kan stoppa i ett vanligt pci kort i en sån gammal dator eller om det är en annan sorts "sockel"...
Titta på vad PCI-kortet (och dess drivrutiner) kräver för minnesmängd och processor. Jämför det med din dator. Troligen har datorn PCI-portar, men det är svårt att säga eftersom vi inte vet hur gammal datorn är.
Har du lite mer info om datorn? Att den är gjord för Win95 säger ingenting om vad det är för processor eller hur mycket minne den har.
just nu vet jag inte mer än så om den men jag får öpna den o kolla om jag kan se om det är pci... sedan får jag väll koppla in den o kolla minne processor m.m.
<Spekulation>Om den är levererad med Win95, som jag tolkar det, så bör den ju vara från senare halvan av 90-talet. Det innebär Pentium eller P2 processor, möjligen P3. Då har du garanterat PCI-platser.</Spekulation>
det finns en tråd här någonstans där jag hadde samma bekymmer, jag provade i följande ordning, biltema usb2 kort och win95 , sedan win 98. sedan win 98se med ordentligt usbstöd, och till sist köpte jag ett gammalt usb 1,1 kort från ebay för en spotstyver, då fungerade det ordentligt
inget större fel i biltemas usb2 kort, funkar i min pII/win98 (utan se) och i min p4/xp utan bekymmer, men till labdatorn , en pI 150Mhz så gick det inte
Skulle säga att om det är Win95 så är troligen datorn från 95-98. Processorn är nog en Pentium I på 90-150 MHz, 32 megabyte internminne, 3 PCI-platser och 4 ISA-platser.
Eller något åt det hållet, ska bli kul å se hur bra min gissning stämmer