Jag vet inte exakt varför han sa så. Jag frågade inte för att jag ville hem

Men en ide jag har är att det kan vara enklare att förklara. Men en mer trolig orsak är den att det skulle vara enkelt att använda olika uc och det att han troligtvis inte använt den inbygda A/D-omvandlaren någon gång. Insikt i industrin har han, men det är klart att han borde förstå att det skulle vara billigare att anväda den interna än att ha en extra krets. Men om någon annan har någon idé så vill jag gärna höra dessa.
Men iaf. Jag får ursäkta mig om jag värkade lat. (följande behöver de som inte vill höra på min bortförklaring läsa

) Jag hade ögnat igenom databladet för några dagar sedan. Idag när jag hade digitalteknik tänkte jag fråga vad läraren tycker om mitt projekt så förklarade jag att modulen skickade ut en frekvens som varierade på ifall det var något föremål ivägen. Detta var, hur konstigt det än kan låta, ganska rätt i mitt huvud, men ändå så fel. Jag trodde att en frekvens var en digital signal och fungerade så som pulser fungerar(trodde heltenkelt att det var samma sak, men när jag nu tänker efter så fattar jag inte hur jag kunde vara så dum att tro det.) Så jag skrev ett inlägg här när jag kom hem.
{Nu är min bortförklaring slut}
Är ultra ljud ett bra sätt att detektera föremål utomhus i lite fart?(både sensorn och förmålet rör sig i samma hastighet. eller finns det andra smarta och billiga och små alternativ?
//Kalf