Hej
Jag har en Andersson LED55UHD620-K. Idag slutade nästan alla funktioner på fjärrkontrollen att fungera förutom power-knappen och volymkontrollerna (+,- och mute), quick menyn och exit-knappen. Har testat med en annan fjärrkontroll som tidigare har fungerat men samma sak med den.
Känns som om tv:n skulle ha hamnat i något slags barnlåsläge eller demoläge eller så. Jag har en ettåring här hemma som tycker det är kul att trycka på allt så det kan inte uteslutas att hon faktiskt råkat ställa in något. I regel tror jag dock hon mest försöker få skärmen att fungera som touchscreen.
Är det här någon som kan tipsa om något man kan försöka för att få igång den igen.
Begränsad funktion av fjärrkontroll på Andersson TV.
-
- Klickmans
- EF Sponsor
- Kontakt:
Re: Begränsad funktion av fjärrkontroll på Andersson TV.
Testat detta?
Starta om TV:n med fjärrkontrollen. Håll inne strömknappen på fjärrkontrollen i ungefär 5 sekunder tills meddelandet ”Ström av” visas. TV:n kommer att stängas av och startas om automatiskt efter ungefär en minut. Koppla ur nätsladden (huvudströmmen).
(Har funkat på andra, Fabriksåterställning är det du behöver göra, då löser det sig oftast)
Starta om TV:n med fjärrkontrollen. Håll inne strömknappen på fjärrkontrollen i ungefär 5 sekunder tills meddelandet ”Ström av” visas. TV:n kommer att stängas av och startas om automatiskt efter ungefär en minut. Koppla ur nätsladden (huvudströmmen).
(Har funkat på andra, Fabriksåterställning är det du behöver göra, då löser det sig oftast)
-
Re: Begränsad funktion av fjärrkontroll på Andersson TV.
Tack för snabbt svar.
TV:n gjorde inte riktigt som du sa, inget medlande om Ström av och ingen omstart. Dock fick du mig att börja rota bland sladdarna vilket ledde till att jag insåg att jag tidigare försökt starta om TV:n genom att dra ut sladden till skrivaren.
En kallstart löste problemet.
TV:n gjorde inte riktigt som du sa, inget medlande om Ström av och ingen omstart. Dock fick du mig att börja rota bland sladdarna vilket ledde till att jag insåg att jag tidigare försökt starta om TV:n genom att dra ut sladden till skrivaren.

En kallstart löste problemet.