Kravet gäller bara nybyggnation. Fast det är bara en tidsfråga tills man bara kan köpa DCL.Kraven gäller förstås nybyggnad. Men bör gälla även renoveringar och ombyggnad.
De fastighetsägare man talat med har inte känt till DCL.
Kravet gäller bara nybyggnation. Fast det är bara en tidsfråga tills man bara kan köpa DCL.Kraven gäller förstås nybyggnad. Men bör gälla även renoveringar och ombyggnad.
Fast det är fel, jag skulle säga att det var typ i slutet av 80-talet snarare, och den typen fanns bara under en kort tid.kenneth1212 skrev:Såg i en tråd (min länk ovan) att den kom i slutet på 70-talet och försvann efter bara några år. För litet elektriskt avstånd eller så.säter skrev:Jag kollade i en katalog från 1988 och de finns inte med där.
De måste alltså vara äldre än så.
.
Tack, har redan gjort det men deras grejer är nedpackade och jag hade ingen lust att gå och vänta.säter skrev:Det kanske gick att höra med föregående ägare om de har någon stickpropp att avvara?
Problemet är vl att det endast finns jordade uttag av DCL typ, och då måste ju hela rummet jordas.mrfrenzy skrev:Alla lampbutiker även Ikea har nu DCL-proppar till salu så i dagsläget bör det inte vara något mottag mot dylika uttag.
Nja, lamputtaget har ju redan jordplint.Fossingarna skrev:Problemet är vl att det endast finns jordade uttag av DCL typ, och då måste ju hela rummet jordas.mrfrenzy skrev:Alla lampbutiker även Ikea har nu DCL-proppar till salu så i dagsläget bör det inte vara något mottag mot dylika uttag.
Min far hade ensäter skrev:Var fick du tag på den där?