Hej! Ny här på forumet. Jag har en fundering kring lite installation på min 24v motor jag har. Jag vill att motorn ska byta håll när en limitswitsch blir aktiverad. Jag har 2 switschar. Så när den ena aktiveras ska den byta håll igen osv osv. Jag hittade ett kopplingsschema med 2 relän. Problemet jag hade var att den höll inte kvar strömmen. Utan motorn går endast när jag håller in switschen. Någon vänlig själ som vill hjälpa mig?
du kan sätta ett relä till som med sina 87a och 87 går in i de två 86 du har nu. sem låter du kontakterna styra det relät. har du mer information om kontakterna?
ojkroken skrev:du kan sätta ett relä till som med sina 87a och 87 går in i de två 86 du har nu. sem låter du kontakterna styra det relät. har du mer information om kontakterna?
ojkroken skrev:det här borde funka . men måste vara ett impulsrelä då, som håller sig i sitt läge när den får sin puls från nån av brytarna
Tusen tack!!! Får gå ut i gamla skrotbilen och kolla om jag hittar nått impulsrelä!. Kanske måste vara just 24 volt relä antar jag? Eller de flesta reläer kanske är 12/24?