Jag håller på med ett program som ska ta tid i produktion.
För att kunna testa enkelt hur vi kan använda programmet mot en maskin hade en maskin varit bra men en simulering räcker bra.
Jag är inte jätte vass på arduino kod även om en sån här kod nog är rätt grund nivå så tänkte be om hjälp

Nedan beskriver jag vad jag söker.
Jag tänkte använda en vanlig arduino Uno.
Man behöver kunna ställa in ett mål hur länge koden ska köra. Gissar att man bara ändrar en rad i koden och laddar upp igen..
Samma sak för att ställa in cykel tid så att man kan få tid / bit gjord. En liten random på cykeltid hade varit bra, tex ”int cykelTid=random(60,75);” om man hade skrivit i Java och vill att värdet ska vara mellan 60-75.
Man ska kunna starta koden som då kör tills annat sägs eller mål uppnåtts.
Man ska kunna pausa koden för att simulera avvikelse.
Man ska kunna stoppa koden helt och reseta.
Man behöver kunna få ut en signal in i en dator, via USB. Något som en programmerare kan använda. Går ”maskinen” eller inte.
Även en signal ut för varje cykel tid, för att mäta snitt på de tiderna.
En led som lyser konstant när programmet kör och blinkar till när en cykel är klar somt slocknar när det är i mål. Om man pausar kan dioden blinka.
En start knapp och en paus knapp samt en stop knapp? Den som kan arduino hittar på de bästa sättet hur man anvönder knappar och lampor

Någon som redan ser koden framför sig och vill göra ett försök?

Hade uppskattats jätte mycket. Får jag bara en kod kan jag bygga ihop en arduino med komponenter och skicka till min bekanta som är den som sköter programmeringen av programmet mest så han kan börja labba med maskin kopplingen