Enklast är helt klart att plocka ut chassit vid större service, dom flesta passiva komponenter sitter under plåtchassit. Brukar vara utskuret i träskivan under chassit så man kan inspektera där .
Schema är väldigt bra att ha då allt brukar vara uppbyggt enligt "skatbos"-princip och inte helt lätt överblicka, framförallt så är det inte helt lätt alltid att veta rätt komponentvärden utan schema.
Även om du inte hittar nåt schema på just din beteckning så är det inte omöjligt att det funkar från nån annan Philips radio från samma årgång. Ofta användes det nån typ av enhetschassin som satt i många andra modeller än just en, nån gammal radioräv

borde kunna peka ut vad det skulle kunna vara för chassi!
Andra vanliga fel är väl likriktaren(selen) och dålig kontakt(oxid) i brytare och potentiometrar. Förutom uppenbara saker då som trasiga rör osv. Allmän uppsmörjning av saker är heller inte fel. Vissa gamla kolmassemotstånd ändrar värde med ålder, vet inte hur vanligt det är på dessa årgångar?