Jag har strulat fram och tillbaka för att försöka få stabilitet i maskinen. Minska svängningarna i temperaturen på både bäde men framförallt extrudern. Jag har försökt att hitta sätt att påverka parametrar och det senaste var att jag ville läsa ut "steps per mm" på axlarna för att sedan kunna justera detta då utskrifterna inte blir korrekt i längd. En 10mm kub blir 9.6mm (z blir 10.1 vilket jag anser vara OK) en 20mm kub blir 19mm. Z blir korrekt.
Men även här så fallerar firmware att kunna hjälpa mig med detta. Finns det andra här med dup 4s? Jag vet att den är några år gammal men fan va bökig den är att hantera.
Min första skeivare var en prusakopia från kina. 1600kr kostade den. Bortsett från att ramen var i plast vilket bågnade med tiden så var utskrifterna perfekta och möjligheterna till att justera parametrar (omladdning av firmware eller via Mkoder) var komplett.
Jag börjar verkligen tröttna på denna (ärligt talat skit-) maskinen. Någon annan här.som har eller har haft denna maskinen??
Detta var nog lite av ett sätt att få skriva av mig lite, men se det som en varning för denna skrivaren. Det mest positiva (kanske enda) är att ramen är väldigt stabil!!

Mvh