Försökt sammanställa någon slags jämförelsetabell med det som är viktigt för mig och se om det finns något logiskt val men i och med att det är svårt att sätta siffror eller annan data på sådant som hur mycket problem man kommer ha så blir det ändå missvisande... Och det var väl egentligen det som jag kom fram till mer min tabell.
Skulle egentligen ha bestämt mig och gett ett svar förra veckan men verkligen inte lyckats bestämma mig men det står väl främst mellan någon ~5k kronor Flashforge modell eller Creality Ender3.
Finns det någon här som har en Flashforge? Creator Pro var den min sambo kom fram till skulle vara bäst för mig när hon kollar runt och pratat lite med folk men den låg lite över vad vi kommit fram till anses som rimlig budget för en första 3d skrivare men hon verkar vilja sträcka sig dit om det är den som skulle passa bäst men att fortsätta sträcka på budgeten till att täcka en i3 MK3S Prusa blir dessvärre lite dyrare än åtminstone har är bekväm med även om hon först hade tänkt en budget däromkring om än gärna mindre.
Herregud så svårt det är att bestämma sig.
När det dessutom gäller andras pengar så blir det ännu jobbigare.