Min lilla Canon A3-skrivare (Canon Pixma IX 4000) som jag köpt begagnad och räddat livet på ett antal gånger började skriva ut fula saker, helt katastrofala färger och nästan inget rött. Jag testade att rengöra och visst kom det ur en massa skit ur skrivarhuvudet och alla vinklar och vrån men bra blev det inte. Idag fick jag nog och formligen dränkte skrivarhuvudet i rengöringsmedel avsett för just bläckstråleskrivare. Döm om mon förvåning när jag spritsade i lite rengöring i den gula "pluppen" som tar emot bläcket från patronen - knallblått! Den hade tydligen blivit dränkt i blått bläck och förmodligen hade den blå patronen blivit inkontinent eftersom den var helt tom... efter en massa sköljningar med renat vatten och gult bläck fick jag ordning på det men utskriften blev fortfarande katastrof men nu kom det ändå bläck från alla "kanaler" ur skrivarhuvudet. Efter lite pillande såg jag på en testutskrift att den röda färgen var brun! Vid närmare granskning kunde jag skönja att den röda färgen var lite mörk

- inte undra på att det hade en dragning åt det bruna hållet.