Surfdatorn lade av
Re: Surfdatorn lade av
Jag har en bildskärmsväxel eller vad det heter.
DOS kör jag på en annan P4.
Jag börjar fundera på om det är browsern som är felet?
Jag kör med det medföljande "edge".
DOS kör jag på en annan P4.
Jag börjar fundera på om det är browsern som är felet?
Jag kör med det medföljande "edge".
Vreden på skärmen är just för att justera in den mot olika grafikkort. Det fungerar inte bra om du har en växel som går mellan utrustning som har 15 års åldersskillnad.
Förslagsvis åk till tippen/myrorna och hämta en gratis 19" LCD till din surfdator så slipper du använda växeln.
Förslagsvis åk till tippen/myrorna och hämta en gratis 19" LCD till din surfdator så slipper du använda växeln.
Du kanske körde en annan frekvens och upplösning? Ta reda på skärmens optimala upplösning t.ex. 1280x1024 och testa sedan olika vertikala frekvenser i grafikinställningarna som 50Hz eller 60Hz. Kommer att finnas många att välja på. Eller se om du har en Autoset-funktion på skärmen.säter skrev:Det fungerade ju perfekt med Win7.
Helt digitalt dvs. plattskärm med DVI/Displayport ger överlägset mycket bättre bildkvalitet jämfört med analog VGA.
Efter att jag tände om, efter att skärmsläckaren släckt skärmen, då vart upplösningen mycket lägre.
Nu är detta inget stort problem då jag ska stänga av skärmsläckaren, men man funderar ändå vad som händer.

Nu är detta inget stort problem då jag ska stänga av skärmsläckaren, men man funderar ändå vad som händer.
Nu har jag installerat Firefox, i hopp om att det skulle bli lite bättre.
Det vart det inte.
När jag körde Firefox i Win7, då såg man längst ner alla sidor som man hade öppnat.
Nu har man ingen koll på sidorna.
Är det någon inställning i Win10 som måste till?
Det vart det inte.
När jag körde Firefox i Win7, då såg man längst ner alla sidor som man hade öppnat.
Nu har man ingen koll på sidorna.
Är det någon inställning i Win10 som måste till?
- Mickecarlsson
- EF Sponsor
- Kontakt:
När du startat Firefox kan du trycka tangentkombinationen Ctrl-t för att få en ny flik i Firefox. På så sätt kan du ha flera flikar öppna.
När du stänger Firefox kommer den ihåg dina flikar och öppnar dom igen.
När du stänger Firefox kommer den ihåg dina flikar och öppnar dom igen.
Efter att skärmsläckaren varit på och skärmen startar så känner grafikkortet av skärmens upplösning vilket blir förvanskat av den gamla växeln.
För att fixa ditt firefoxproblem:
Högerklicka på aktivitetsfältet och välj "inställningar för aktivitetsfältet"
Ändra enligt bild:
För att fixa ditt firefoxproblem:
Högerklicka på aktivitetsfältet och välj "inställningar för aktivitetsfältet"
Ändra enligt bild:
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Det har jag gjort nu, men det blir felmeddelande.mrfrenzy skrev:Enklast är att installera Mozilla Thunderbird.
Thunderbird kan inte kontakta min E-post klient.
Du måste fylla i uppgifterna enligt instruktion på Telias hemsida som jag länkade.
Om det inte funkar ta en skärmdump på inställningarna och lägg in här.
Om det inte funkar ta en skärmdump på inställningarna och lägg in här.
Autoconfig funkade för telia.com när jag provade med Windows-klienten. Thunderbird borde stödja detta. Den fyller alltså i mailserver m.m. automatiskt.säter skrev:Det har jag gjort nu, men det blir felmeddelande.mrfrenzy skrev:Enklast är att installera Mozilla Thunderbird.
Thunderbird kan inte kontakta min E-post klient.
Testa att login + lösen verkligen fungerar här:
https://webmail.telia.com/
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Isåfall hade ju inte Telia skrivit på sin sida att man måste fylla i manuellt.swesysmgr skrev: Autoconfig funkade för telia.com när jag provade med Windows-klienten. Thunderbird borde stödja detta.
Autoconfig är en jungel och måste anpassas för varje klient separat.