Jag har bestämt mig för att bygga en låda för alla mina Dremel-verktyg.
Inte för att jag egentligen har så många utan för att Dremels egna plastlådor suger för om man köper en universalsats så går dom ta mig tusan inte ens att använda för allt är inplastat i formsprutad billig ABS-plast och man måste bända upp typ fyra paket varje gång man skall åt ett verktyg samtidigt som man sen måste knö ihop skiten också när man vill förvara det.
Jag är ärligt talat så förbannad på den här skiten så jag bara måste göra nåt åt det.
Cocraft's presentation och utbud av ANVÄNDBARA verktyg är mycket bättre, dessutom hälften så dyrt.
Kanske att Dremels verktyg i alla fall är bättre vilket vi får hoppas men det är mycket tveksamt.
Nåväl, bifogar en första skiss på lådan som jag tänker bygga i Plywood med både gånggärn, handtag och varvel.
MVH/Roger
PS
Håldisponeringen kan bli annorlunda för jag suktar mest efter att kunna härbärga många verktyg, diametern har jag dock förstått kan överstiga hela 30mm. Under locket kommer jag för övrigt klistra lite skumplast som vilar mot verktygen för även om jag borrar alla hål 3,2mm (som jag antar är max) så är inte alla verktygsaxlar det utan börjar väl på 2,5 av nån fullkomligt onödig anledning, varför inte köra en och samma diameter era idioter

Bara för att visa att jag är mer verkstad än snack så kan jag meddela att jag precis beställt plyfan.