Problem med TCP/IP stack (lwIP)

Elektronik- och mekanikrelaterad mjukvara/litteratur. (T.ex schema-CAD, simulering, böcker, manualer mm. OS-problem hör inte hit!)
rehnmaak

Inlägg av rehnmaak »

Nej jag vet inte hur den är. Ser rätt hyffsad ut men den är väldigt stor så den får inte plats i min fpga.

Hursomhelst så lirar det på riktigt bra. Jag har fått igång EMAClite också. Felet låg i databladet som specade lägsta klockfrekvens fel. Lite märkligt att det fungerade över huvud taget med det felet.

Förutom det så har jag optimerat mjukvaran i två omgångar. Innan optimering så har jag ingen mätning men efter första optimeringen så fick jag 360kbit/s. Efter andra optimeringen så är jag uppe i 1.6Mbit/s. Det skulle gå att optimera lite till. Det är en onödig kopiering av ethernet framarna som man skulle kunna göra sig av med, men just nu orkar jag inte hålla på det....

Dessutom har jag kompilerat senaste versionen av LwIP ver 1.1.1. Xilinx leverar ver 0.7 någonting och kallar den själva för 2.0....

Så är det någon som behöver en optimerad IP stack till EMAC och EMAClite så vet ni....
Skriv svar