Vet ni om det existerar en "officiell" mini-variant av Arduino Mega?

Mvh F
Vad skall du använda din arduino till?Dimension: 38.1mm x 38.1mm.
* Requires external USB to TTL serial converter to upload Sketches; this board was tested with this module and works very well.
* To use the onboard AREF/REF pin, a 0.1uF capacitor must be connected between the REF pin and GND.
* Does not have 10k pull-up resistors on the I2C pins
* Must be powered by 5V DC regulated voltage.
Bosen skrev:Strömförsörjning och USB-serial finns inte med.
Man behöver alltså mata den med 5v EXAKT, och man behöver ha en FTDI-kabel eller liknade för att kommunicera med den.
Citera:
Dimension: 38.1mm x 38.1mm.
* Requires external USB to TTL serial converter to upload Sketches; this board was tested with this module and works very well.
* To use the onboard AREF/REF pin, a 0.1uF capacitor must be connected between the REF pin and GND.
* Does not have 10k pull-up resistors on the I2C pins
* Must be powered by 5V DC regulated voltage.
Vad skall du använda din arduino till?
Om du vill vara riktigt strömsnål så kan jag rekommendera den här: https://www.tinypico.com/.fosfor skrev: Jag har aktiverat sleepfunktionen i koden, och då drar den ca 66% mindre ström, men det behöver bantas mer.
Vet ej vad som händer i arduinos mjukvarubibliotek när man aktiverar sleep, men jag har fått ned förbrukningen betydligt genom vanlig C-programmering på en AVR. Först stängde jag av alla oanvända periferienheter, sen gick jag ned i sleep. Passade även på att mata med 3,3VDC för lägre ström. Hade även sänkt klockfrekvensen till 1MHz, minns jag, så att den drog mindre när den vaknade upp ibland på en timer.fosfor skrev:Jag har aktiverat sleepfunktionen i koden, och då drar den ca 66% mindre ström, men det behöver bantas mer.